Elu justkui filmis. Kutselised puhkajad Katri ja Juhani
Sinised laguunid, hellitav päikesepaiste ja idülliline liivarand. Hommikusöögiks värvilised puuviljad. Surf helesinises meres, mille lained mõjuvad kõige lustakama äratuskellana. See kõlab justkui hea filmi algus, aga ühe eesti paari jaoks on see tavaline hommikupoolik.
Kohtun nendega hubases kohvikus. Pean tõdema, et juba kaugelt paistab, kuidas nad hilissügisest Eestit säravate silmadega tervitavad. Uurin, kuidas neil läheb, ja kuulen, et parajasti on väga kiire: peagi pakivad nad jälle kohvrid, et suunduda taas mõneks ajaks kodumaalt eemale. „Esimene sihtkoht on Maldiivid, me oleme seal juba käinud ja teame, mis meid ees ootab. Sealt sõidame Taisse ja eks siis paistab, kuhu edasi,” tutvustab Juhani tehtud plaane. „Me tahaksime seda sügist ja talve võimalikult kauaks vahele jätta, et selle aja kaugemal olla. Samuti leida tööd ja ennast arendada,” lisab Katri.
Üleöö plahvatanud edu
Siis pakkus muusik, et sellest võiks teha ühise projekti ja tal on kanalid, mille kaudu video vaatajateni jõuaks. „Ja nii see läkski internetti üles, Youtube’i kanalisse Lithuania HQ, mis on Leedust pärit ja mille suunitlus on jagada uut muusikat. Seal toimus nii-öelda plahvatus ja tänaseks on videol pea 35 miljonit vaatamist,” räägib Juhani esimese projekti edust. Ta on veendunud, et see pole nende parim töö. „See on ehe näide, et sa ei pea tegema suurt produktsiooni, vaid loomulik ja armas video läheb lendu. Ei olnud mingit planeerimist, vaid tegime seda kõike iseenda jaoks,” selgitab Juhani. Ta on kindel, et lihtsuses peitub võlu.
Instagramis suurenes paari populaarsus samuti alates sellest reisist. „Dominikaanidel hakkasin mina rohkem pilte postitama, sest Juhani pildistas mind pidevalt. Mõne aja pärast tuli ka hea vastukaja ja paljud kirjutasid, et võiksime selles suunas jätkata,” räägib Katri. Mõlemad kinnitavad, et suurem osa pilte sünnib loomulikult, inspiratsiooni saadakse ümbruskonnas avatud silmadega ringi liikudes.
Lähme proovime läbi lüüa!
Nii algas Juhani ja Katri koostöö hotelliketiga Four Seasons. Nad toodavad ketile maailma eri paigus kuuluvatest hotellidest reklaamvideoid, mis kestavad umbes ühe minuti. „Pildid käivad sinna juurde ja neid me niikuinii teeme, aga peamiselt tugineme videole, kuna ma ei ole fotograaf, vaid pigem liikuva pildi looja,” räägib Juhani, kes lõpetas mõni aasta tagasi Balti filmi- ja meediakooli audiovisuaalse meedia eriala. Praeguseks on nad käinud kuues hotellis, mõnes mitu korda.
Uurin neilt, kas säravate piltide taga peitub ka valulikum pool, mis vaatajal nägemata jääbki. „Ma ei ütleks, et valulikum, aga seal on ikkagi vaev taga. Olen roninud terve päev raske kotiga kuhugi kõrgele, kuumas higistanud ja väsinud ning siis peab võtma viimase jõu, et ilus välja paista, kuna pilt peab tulema hea. See võtab aega ja südikust ning eelkõige peab tahtma seda teha,” selgitab Katri.
Reisimine õpetab elama
Juhani sõnul on kõige taga just ettevõtlikkus ja suured eesmärgid. Niisama ei sünni midagi ja ütleks, et pigem on lihtsam läbi tuisu tööle jalutada, nendib ta. Samuti tõdeb Juhani, et tihti kipuvad inimesed keerulistel hetkedel kergesti alla andma. „Emotsioon muudab teatud olukorras kõike. Kui sa oled väsinud, sul on joogijanu, kõht tühi, siis on juba halb olla ja ei viitsigi midagi teha. Kui aga suuta sellest mööda vaadata, siis on tulemus fantastiline. See on õppimise koht ja me oleme seda Katriga kõvasti praktiseerinud,” jagab Juhani praeguse elustiili õppetunde.
Vaata lisaks: