VASTU
Kadri Koreinik, Tartu ülikooli ja Võru instituudi teadur
Kahtlen, kas pileti hind on kõige suurem probleem, sest rongi- ja bussiajad ning peatused on tihti halvasti seotud, bussid ei sõida paljudele sobival ajal.

Maal elava inimese transpordivajadus võib olenevalt sellest, kus ja millisel tööl inimene käib, olla väga erinev. Ka laste, pensionil ja tööturult kõrvale jäänud inimeste vajadused on töölkäijate omadest erinevad. Näiteks mina saan suures osas kodust töötada, ainult üks-kaks korda nädalas on vaja Tartus käia. Laste kooli ja harrastuste tõttu liigun tihti ka Võru vahet. Kasutan ühissõidukeid meelsasti. Kuna saan olla küllaltki paindlik, võtan ühissõidukitega ühte või teise kohta jõudmist põneva proovikivina, olen püüdnud tööasjus sõites kasutada igasuguseid kombinatsioone.

Ent inimesele, kes peab iga päev jõudma täpseks ajaks tööle ja pärast koju tagasi, ei ole see põnev proovikivi, vaid tal on vaja tõhusat ja toimivat lahendust.

Näiteks paljud Võru maakonna, ka meie küla naised käivad tööl Võru kauplustes või vahetustega tööl Cristella pagaritööstuses. Nende liikumisvõimalusi tasuta ühistransport eriti ei parandaks, sest neile vajalikul ajal ühissõidukid tihtipeale ei sõida. Samuti nendel, kes ei tööta maakonnakeskuses, vaid teises omavalitsuses.

Maakonnasisene ühistransport sobib praegu hädapäraseks linna-koju pendeldamiseks, kui on vaja kell 7–8 minna ja kell 17–18 saab tulla, muul ajal jääb sellega hätta.