Haridusjuhtide vastus Lauri Leesile: Tartu kaotab põhikoolides hinded, mitte hindamise
Oleme analüüsinud läbi nende praktikate konkreetselt Tartule sobivad variandid: olgu selleks gümnaasiumi ühiskatsed, mille algse idee saime Tallinnast, või esimese kooliastme numbrivaba hindamine, mille häid näiteid leiab juba praegu paljudes teisteski Eesti koolides.
Eeldame, et iga kool (või omavalitsus) on hariduse arendamisel professionaal ja teeb otsuseid, mida peab konkreetsest situatsioonist lähtudes vajalikuks ja põhjendatuks. Kõnealune loovainete hindamissüsteemi muutmise mõte sai alguse koolijuhtide õpiringis teemakohase arutelu tulemusena ja see käidi välja kõikide Tartu koolijuhtide kevadseminaril.
Numbrilist hindamist kritiseeriti juba möödunud sajandi alguse kooliuuendusliikumises. Tollane haridusteoreetik ja kooliuuenduse eestvedaja Peeter Põld põhjendas numbrilise hindamise allesjätmist eelkõige kontrollivajadusega: „Numbrite süsteemi hoiab püsti ennekõike kontrollitarvidus. Numbrid on niihästi lastevanematele ja lastele kui ka õpetajatele ja koolivalitsusele abinõuks saada pilti sellest, kuidas edeneb laps koolinõuetele vastavalt ja kuidas üldse töötab kool.”