Taavi Aasa vastulöök: reformierakondlased, näidake, kus on need vanad bussid, millest te räägite?
Kui reformierakondlased räägivad ühistranspordist, tundub mulle, nagu nad poleks ammu bussi või trammiga sõitnud. Keit Pentus-Rosimannus räägib, et Tallinna bussid on vanad ja viletsad. Pentus visandab julgelt tulevikuvisioone „kuni vaiksete, linnaõhku puhtana hoidvate taastuvelektri bussideni välja praeguste suvel aurusauna meenutavate busside asemel".
Kui Pentus oleks lugenud „halba linnameediat“, oleks ta ehk kuulnud, et Tallinna keskmine buss on kaheksa aastat vana. Seda on vähem kui Helsingis keskmiselt. Siis oleks ta veel kuulnud, et alles eelmisel kuul sai Tallinna Linnatranspordi Amet 50 tuttuut Volvo hübriidbussi ja poleks vaja inimesi valesti informeerida. Kindlasti leidub veel ka vanemaid busse, kuid need ei esinda keskmist. Raske on pidada argumenteeritud diskussiooni sellise informeerituse taseme juures.
Kui tema parteikaaslane Yoko Alender mainib, et Tallinn vajab uusi tramme, siis pole tal vaja lahtisest uksest sisse murda. Selle linnavalitsuse ajal ongi Tallinna trammipark oluliselt muutunud. Kui võrdlete trammiparki nüüd ja nelja aasta eest, siis näete seda isegi. Lisaks sellele on juba sel suvel liinile tulekul uued retrotrammid. Oleme trammiteed laiendamas Ülemisteni, suurematest plaanidest on esimesena järjekorras Haabersti kui suure tagamaaga arenev ala. See oleks lühema perspektiivi prioriteet.
Mis puudutab Lasnamäe trammi, siis kaugemas tulevikus on sellel koht, kuid praegu, lühemas perspektiivis on meil parem lahendus. Ja see parem lahendus tulebki nende uute Volvo ja MAN bussidega. Sest vastasel juhul jääb trammitee lahendusena poolikuks. Bussidega kokkuvedamise ja siis trammile istumise lahendus pole piisavalt ladus. Vaja on teha Gonsiori tänava rekonstrueerimine, et teha bussitransport kiiremaks. Lasnamäe trammist saame rääkida siis, kui leiame lahendused, et ei peaks hakkama sõitjaid kokku vedama.
Huvitaval kombel mainib ka Alender busside uuendamist. Jällegi, ilmselt pole proua arhitekt kursis, et Tallinn kuulub uute bussiostudega kümne enamhübriidistunud linna hulka Euroopas.
Lasnamäe trammiliin on perspektiivis jätkuvalt võimalusena laual, kuid siis peab see olema tõhus. Tegelikult võinuks Lasnamäe trammiliin ammu olemas olla ühel või teisel moel, kui 2009. aastal poleks Pentus-Rosimannus koos oma mõttekaaslastega Tallinnalt ja teistelt omavalitsustelt osa tulumaksurahast seadusemuudatusega ära võtnud. Seda enam, et kui ta saaks oma tahtmise, kaoks Tallinnast suure tõenäosusega ka tasuta ühistransport, seda vaatamata sellele, et tegemist on suure edulooga. Mida muud see „tasuta lõunaid ei ole“ jutt tähendab kui seda, et pilet tuleb tagasi? Väike ennustus reformierakondlaste kohta – kui see linn oleks nende suunata, siis trammi ei tule, aga pilet tuleb.