JUHTKIRI | Väiksem trahv, aga sagedamini
Nimelt liigub seaduseks saamise poole eelnõu, mis vähendab väärteomenetlusele kuluvat aega. Siis saab politsei umbes 20 peamiselt liiklusväärteo – näiteks lubatud sõidukiiruse ületamine kuni 20 kilomeetrit tunnis, turvavööta sõit, sõiduki parkimine keelatud kohas – puhul õiguse kasutada lühimenetlust, kui ka eksinu sellega nõustub. See tähendab, et aeganõudva protokolli koostamine jääb ära ning kinnipeetud sõidukijuht saab juba viie minuti pärast oma teed jätkata ja politsei järgmisi rikkujaid püüda.
See kõlab väga positiivselt. Tore on seegi, et kõnealuse eelnõu puhul pole tegemist mõne ministri personaalse kinnisidee elluviimisega. Selle alus on uuringud, mis viitavad, et vähemalt liikluses võib muudatus seaduskuulekust tõepoolest parandada.
Politsei loodab, et sellest ei teki suurt probleemi, sest kuni 20 km/h kiiruseületamisega aasta jooksul mitu korda vahele jääjaid on kõigest u 4% kõigist rikkujatest. Võimalikku halba mõju piirab seegi, et suure, üle 20 km/h kiiruseületamise korral ei saa lühimenetlust rakendada.