REPLIIK | Karjuv ostja, eraldu iseteenindusse
Kui ostja läheb poodi klienditeenindaja peale karjuma, on midagi viltu. Kedagi ei taba karjuv dialoog, kui ta selleks ise vähimatki põhjust ei anna.
Inimesele, kes suhtub vestluspartnerisse lugupidavalt ja kannatlikult, vastatakse alati väärikalt. Ka ärritunud inimest rahulikult kuulates on võimalik konflikti paisumist või puhkemist ennetada. Teineteise peale karjujad raiskavad vaid oma energiat. Kumbki pool ei tunne end pärast kokkupõrget hästi.
Teeninduses kohtame sageli neid, kelle emakeel pole eesti keel. Seda neile nina alla hõõruda ja provokatiivselt käitudes õli tulle valada pole viisakas ega lahenda olukorda. Inimestel, kes suhtuvad poes teenindajatesse ülevalt alla, saavad minna ostlema ka mujale, kus inimkontakti astuda pole tingimata vaja. Iseteeninduskassadega poodi.