Piirangute olemusest tingituna on iseäranis karmilt pihta saamas turismisektori ettevõtted, toitlustusasutused ja muud füüsilist kohalolekut eeldavad teenused, kuid kriisist päris puutumata ei jää tõenäoliselt keegi.
Samal ajal viitavad nii ametlikud andmed kui ka meie ettevõte kontaktisikud Hiinas ja Lõuna-Koreas sellele, et rakendatud karmid piirangud aitavad ja elu saab lõpuks siiski naasta (suhtelisse) normaalsusse. Kusjuures, piirangute seadmise üheks eelduseks on, et mida karmimad need kehtestada, seda tõenäolisemalt see normaalsus hiljem ka eksisteerib. Soovime ju kõik, et aasta lõpus oleks näiteks vanavanemad jätkuvalt veel meiega; niisiis pingutame nüüd, et tagada neile võimalikult ohutu olemine.
Ükski ettevõte või asutus ei küündi meie väärtuste nimekirjas ilmselt samale tasemele kui vanavanemad. Samas olen üsna kindel, et kui olukord taas normaliseerub, siis avastame, et see ei ole siiski samaväärne normaalsus - kui avastame, et kadunud on meie lemmik-kohvik, -teater või -… (täida lünk).
Sestap pakun välja idee hankida 2020 jõulukingitused sel aastal varakult. Et ettevõtted jääksid ellu, on praegu ülimalt oluline, et neil oleks siiski mingigi käive. Paraku on piirangute olemuse tõttu paljude asutuste teenuste ja kaupade müümine sisuliselt võimatu. Seda välja arvatud juhul, kui valime, et selle aasta jõulukingitus on meile südamelähedase ettevõtte kinkekaart.
Lõpuks jõuame jõulukingituste tegemiseni ju niikuinii, seega miks mitte hankida need nüüd. Ja kui igal muul aastal oleks kinkekaart jõulukingitusena üldiselt vaimuvaesuse märk, siis sel aastal võib see tähistada, et oleme väärt ettevõttele kinkinud tuleviku. Kui teie lemmikasutusel veel kinkekaarte ei ole, siis küsige - küll teevad.
Loo autor Madis Talmar on Eindhoveni Tehnikaülikooli abiprofessor ja Pärnu väikeettevõtte Falco müügijuht. Varasemalt avaldanud eesti keeles ~35 artiklit juhtimisajakirjas Director.