Iga kümnes Eesti tüdruk on pidanud koolist puuduma, sest tal pole rahapuudusel olnud võimalik osta menstruatsiooniks vajalikke hügieenitarbeid, näiteks tampoone või hügieenisidemeid, leidis tarbekaupade ettevõtte Procter & Gamble 2019. aasta küsitlus.

„Kui naine ei saa lubada neid hügieenivahendeid, mida ta sooviks, või ei saa neid lubada piisaval hulgal, siis tal võivad jääda tegemata mingid käigud, ta võib puududa koolist, raskematel juhtudel puududa ka töölt. Ära võivad jääda trennid ja üritused, lüngad võivad tekkida ka sotsiaalellu,” loetles Eesti seksuaaltervise liidu president Jaana Below.

Selle aasta alguses kaotas Suurbritannia naiste hügieenitoodetelt käibemaksu. Saksamaa langetas sügisel menstruatsioonitoodete käibemaksu 19%-lt 7%-le. Viimastel aastatel on naiste protestide peale neile kaupadele käibemaksusoodustusi teinud ka näiteks Prantsusmaa, Hispaania, Poola ja Austria. Eestis pole hügieenitoodete maksu kaotamine tõsiselt võetava poliitilise aruteluna päevakorda tulnud. 2009. aastani oli tampoonide ja hügieenisidemete käibemaks 5%, seejärel 9% ja 2010. aasta kevadest 20%.

Edasi lugemiseks:
1.99 Üksikartikkel ühe kliki mobiilimaksega