Apteekrid lükkavad müüdid ümber: me ei saagi klienti koorida
Möödunud nädala arvamusartiklis (Aleksei Morgunov „Kui proviisor hakkab kaupa pähe määrima”, EPL 9.10) rünnatakse apteekreid, justkui nad meelitaksid kliente ostma ka mittevajalikku kaupa. Sellised solvangud on pahatahtlikud, populistlikud ja tõenäoliselt kellegi PR-huvide dikteeritud, et praeguseid apteekreid ja apteeke kahjustada. Igaüks, kes on apteegis käinud, teab, et apteekrid ei käitu nagu kaubanduskeskuste koridorides tegutsevad pensionifondide või internetiteenuse müügimehed. Apteekrid soovitavad ravimit, mille järele inimesel vajadus on, ja lähtuvad oma soovitustes seadusest, mis näeb ette odavaima ravimi eelistamist.
Apteekri eesmärk on pakkuda inimesele lähtuvalt tema tervisest terviklikku nõu. Peale retseptiravimite kuuluvad tervisest hoolimise juurde ka näiteks probiootikumid, vitamiinid, mineraalid ja teised tervisetooted, mida apteekides müüakse. Väide, et sellised tooted ei kuulu tervikliku tervisekäitumise juurde, on kohatu.