Hinda tõstavad kõik kaupa vedavad firmad. Autod veavad laiali toiduaineid, taksod ja bussid sõidutavad inimesi. Karmis konkurentsis püüavad firmad küll püksirihma kokkupoole tõmmata ja toodangu hinna samaks jätta, kuid kui on valida ettevõtte pankrottimineku või hinnatõusu vahel, on oodata siiski hinnatõusu.

Inimeste valulävi hinnatõusu suhtes on erinev. Enamik eile küsitletutest kehitas hinnatõusu kommenteerides õlgu ja leidis, et kui sõitma peab, ega siis sõit tegemata jää. Aga juba nenditi ka nukralt, et kui bensiin veel kallineb, tuleb hakata bussiga tööle sõitma. Ja seda tõdevad Eesti keskmist palka saavad inimesed.

Kütusefirmad mängivad valuläve lähedase piiri peal. Nad meenutavad eelmisi hinnatõuse, mille puhul paar nädalat oli müük madalseisus, kuid siis harjuti uute hindadega. Mingil hetkel aga pöördub hinnatõus tanklakettide eneste vastu, kui inimesed ei suuda enam kütust osta.