Endrik Mänd, Jaak-Adam Looveer: Tallinna uus peatänav on lahendus, mitte probleem. Autoliikluse vähenemine südalinnas on paratamatu
Eestis valitseb arusaam, et teede ehitamine on majanduskasvu mootor. See praktika oli omane industriaalühiskonnale, kus suure läbilaskevõimega taristu olemasolu kaupade liigutamiseks andis konkurentsieelise. Tänavapäeva teadmispõhine ja energiatõhus majandus, loovettevõtlus ning teenindussektor, mis moodustavad üha suurema osa majandusest, vajab kiiret internetti ja kvaliteetset linnaruumi tunduvalt rohkem. Olulisim ressurss on inimene, kelle nimel käib kibe konkurents. Hea linnaruum, mille üle uhkust tunda ja millega oma identiteeti siduda on argument klientide, töötajate ja investeeringute juurde meelitamisel. Ettevõtjad on sellest aru saanud – Telliskivi loomelinnak, Ülemiste tark linn, Rotermanni kvartal on mõned näited, kus edu üheks nurgakiviks on seatud kvaliteetne avalik ruum. Mitmed linnad haarasid võimalusest kinni liitudes Eesti Arhitektide Liidu projektiga „EV100 Hea avalik Ruum“, mis keskendus linnade keskväljakute ja peatänavate uuendamisele. Tallinna Peatänav on samuti osa EV100 projektist, kingitus Eesti Vabariigile näitamaks, kui kaugele arengus Eesti saja aastaga jõudnud on.