Tallinna transpordiameti ja Tallinna Linnatranspordi AS-i esindajad, ka laulupeo parkimiskorralduse juht – kõik rääkisid, et nemad tegid kõik mis vaja ning pudelikaelad olevat transporti tekkinud teiste süül. Eriti laulupeoliste süül, kellele olevat kogu vajalik info kättesaadavaks tehtud, aga nad ei tundvat selle vastu enne hätta sattumist huvi.

Transpordiprobleemide põhjusi selgitades on Tallinna linna ametnikud üles näidanud ülbuse ja ebakompetentsuse tipptaset. Näiteks transpordiameti juhataja Andres Harjo, kes küsis: „Mis te tahate, et teeksime oma ajalehte, kus liiklusmuudatusi kajastame?” Kas Harjo tõesti ei tea, et Tallinn teeb lausa mitut ajalehte ja tal on (veel) isegi oma televisioon?

Tallinn jättis tegemata mitu elementaarset asja, mis oleks taganud laulupeolistele sujuvama ja mugavama liikluse.

Hiilgas ka Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf, kes rääkis väga õigesti, et tulevikus peaks linn kindlasti panema liiklusinfo ka laulupeo ametlikku brošüüri, tegema teavitustööd sotsiaalmeedias, riputama info busside ootekodadesse ning kaasama vabatahtlikke, kes bussipeatustes inimestele juhiseid jagaksid. Väga õige jutt, aga kuidas saab olla, et juba 2005. aastast Tallinna linna palgal olevale juhile need elementaarsed tarkused alles nüüd pähe tulid? Elementaarne on ka see, et suursündmuste ajal pannakse lauluväljakusuunaline ühistransport alati suurel võimsusel tööle ega jäeta seda tiksuma unise nädalavahetuse taktis.

Eelteavitamise laseb palju inimesi tõesti ühest kõrvast sisse ja teisest välja. Seepärast tulebki linnal tagada, et arusaadavad skeemid ning juhised on hõlpsasti kättesaadavad ka suursündmuse ajal (ja tegelikkus neist eriti hälbi).