Forte 16. juuni 2018
Eesti oma elektriauto. Kas hull unistus või asjalik kergsõiduk?
119Eesti elektriauto Nobe projekti eestvedaja Roman Muljar selgitab, kas tegu on visionääride seltskonna unistusega või jõuab Eesti nende riikide hulka, kus on oma autotööstus.

2020. aastaks on sada autot 100% valmis. Foto: Nobe
Teeme mõisted selgeks. Räägite Nobe puhul elektriautost, aga kui lähemalt uurida, on tegu kolmerattalise mootorrattaga. Kus peidab end auto?
See on L5-kategooria* sõiduk ehk kerega mootorratas. Inglise keeles enclosed trike, eesti keeles võiks see olla kerge elektrisõiduk või elektritraik. Selle eelis on, et seda on palju lihtsam toota ja sertifitseerida. Ja peamine: kergsõiduki tootmiseks on vaja kaks-kolm miljonit, mitte sada miljonit eurot.