<p><span style="font-family: &quot;Times New Roman&quot;, serif; font-size: 24px; line-height: 28.8px;">Maeve Harani raamatus&nbsp;igatseb 25-aastane Joe oma p&auml;risema j&auml;rele, kes oli ta imikuna h&uuml;ljanud.&nbsp;</span></p> Foto: Shutterstock

„Tule tagasi, kallis” üks peategelasi, 25-aastane Joe igatseb oma pärisema järele. Tema naine ja nende väikese lapse ema Molly haarab mõttest kinni ning asub ülesande kallale säärase hooga, et endalegi üllatuseks see peagi ka õnnestub. Tuleb välja, et Joe ema on kuulus näitlejanna, kelle elus hakkab kätte jõudma aeg, kui noored näitlejad tema rolle üle hakkavad lööma, ent emasid ja vanaemasid keeldub ta mängimast. Mis saab, kui talle sajab sülle ammu kadunud poeg ja ta peab päriselt üle võtma nii ema kui ka vanaema koha? Kuulsuse keerisesse sattumine pole kerge ka Joe ja Molly jaoks ning tekib kahtlus, et miski pole nii kerge ja idülliline, kui alguses arvati – iga nurga taga ootavad järgmised saladused. Kas uues elus üldse on neile kõigile kohta?

Nagu mõnigi varasem raamat „Ajatute armastuslugude” sarjast, keskendub ka „Tule tagasi, kallis” paljuski vanemlikule armastusele. Molly ja Joe armastus pisipoja vastu peegeldub vastu küsimuses, kuidas suutis Joe ema temast pealtnäha kergekäeliselt loobuda ning kasuema omakorda võõra lapse armastuse ja hoolitsusega üles kasvatada. Kui palju sõltub verest ja kui palju kasvatusest? Kuidas tunneb end ema, kes saab järsku 25-aastase lapse? Või kasuema, kes on teda seni kasvatanud ja tunneb end reedetult, kui särav filmidiiva tema rolli ohustab? Peale selle on muidugi mängus veel tegelaste ja tunnete sasipundar –näiteks Molly ajakirjanikust sõbranna, kes peab otsustama, mis säärase kõmu-uudisega peale hakata, ning sama uudist kuulsuse nimel ära kasutav filmiagent.

Sai tuntuks kohe esimese romaaniga

Maeve Haran on Briti autor, kes pälvis 1990-ndatel tuntuse juba oma esimese romaaniga, milles ta kujutas endasuguse televisioonis töötava ema elu. See tõlgiti peaaegu kolmekümnesse keelde. Sestsaadik on Haran avaldanud kümmekond romaani, millest mitu on ilmunud ka eesti keeles. Peale nende veel ühe mitte-ilukirjandusliku raamatu nimega „Vaht cappuccinol”, mis räägib igapäevaelu rõõmudest. Viimasel ajal on ta hakanud kirjutama aga ajaloolist ilukirjandust, pannes paberile näiteks inglise luuletaja John Donne’i elu ja armastuse.

Kui Maeve Harani esimene raamat kogus tuntust küsides, kas naine saab korraga karjääri teha ja lapsi kasvatada ning mis on selle hind ja mida ühiskond naiste heaks tegema peaks, puudutab sarnast teemat pisut ka „Tule tagasi, kallis.” Kas näitlemine on väärt lapsest loobumist? Või oleks tulnud laps alles hoida, ent muserdada teda pideva eemaloleku ja internaatkoolidega? Kas see on isekas? Säärased küsimused valutavad Joe ema ja näitlejannast vanaema südant. Või on seegi osa näitemängust? Joe naine Molly tundub aga olevat nende vastand – hakkaja koduperenaine, kes on lapsega kodus ning tegeleb nende väikese sissetuleku kõrvalt pesapunumise ja käsitööga. Kas ongi ainult kaks valikut? Säärased küsimused on ilmselt ikka veel päevakorras ja kuigi meil kõigil pole filmidiivadest salaemasid, puudutab raamat tundeid ja olukordi, mis paljudele igapäevaelus ette tulevad.
Raamatu kaas

Raamat homsest saadaval koos LP-ga vaid nädal aega! Vaata lisa: www.lpraamat.ee