02.08.2014, 04:30
Kuidas Kristina Norman Ermitaaži direktori juures vaibal käis
Eesti kunstniku installatsiooni ohustasid „tehnilised” viperused, siis taheti avamist leinamarsiga asendada. Lõpuks lepiti sellega, et direktor esitas „õige” ametliku tõlgenduse.
FOTO:
Nii palju kui Vene meediat jälgides Tallinnasse paistis, läks Kristina Normani kunstiprojekti „Suveniir” 20. juulil toimunud avamine Peterburi festivalil Manifesta viperusteta. Üritus toimus, kedagi ei arreteeritud ja telekanalid lasid kunstnikul rääkida, et rahumeelne dialoog on parem kui konflikt. Tegelikult valitses viimase hetkeni oht, et Kiievi revolutsiooni keskpunktile Maidanile viitavat metallist kuusesõrestikku ei lasta Paleeväljakule püstitada. Projekti tutvustanud esialgses pressiteates oli räägitud üldisemat juttu endise Nõukogude Liidu väljakute vahelistest „semantilistest ja visuaalsetest seostest”. Aga päev enne avamist esitasid Norman ja tema koostööpartner Alevtina Kakidže festivalile kunstiteost selgitava teksti, milles viidati otseselt Maidanile ja küsimusele, kas sealsed sündmused võiksid korduda ka mõne muu riigi esindusväljakul.