Hinnates Helsingi kaudu rongiga sõitmise mugavust otse Tallinnast väljuva bussiga, tuleb öelda, et Helsingi kaudu sõitmise mõlemad otsad on mõnusamad kui bussisõit, kuid kahe peale kokku on need bussisõidust tüütumad.

Hindade poolest on Allegro selline Euroopa keskmine. Ühe otsa pilet maksab 84 ja edasi-tagasi sõit 168 eurot. Kui on soov kasutada esimest klassi, tuleb sõit ligi kaks korda kallim. Esimese ja teise klassi vahe seisneb selles, et istepingid asuvad esimese klassi vagunis lihtsalt veidi hõredamalt. Aga rong on nagu rong ikka, selline Euroopa malli. Valmis on ta tehtud Itaalias, midagi eriti luksuslikku pole ei välimuses ega sisemuses. Lihtsalt puhas ja kena.

Rong läbib kõige enam 220 kilomeetrit tunnis. Peatusi tehakse teekonnal mitu, leidub rohkem kui paar sellist lõiku, kus kiirus sugugi maksimumis pole.

Valutu piiriületus

Ent Allegrol on üks ilmselge pluss. Kes on kogenud Nõukogude Liidu välispiiri ületamist, mäletab kindlasti elu lõpuni ka tollal vallanud tundeid. Süüdi! Süüdi selles, et lahkud paradiisiks kutsutud maailma kõige progressiivsemast riigist. Kuidagi saavutati selline psühholoogiline mõju inimliku ja arhitektuurse faktori koostöös.

Sama õhkkond on tänapäeval täies ilus alles Jaanilinnas, kus Vene kroonu stiilis hoonekeses klaasi taga passe kontrollivad slaavi iludused suudavad tekitada sellesama väikese inimese süütunde. Venemaa piiri ületamine on selline asi, et kui see on ükskord möödas, tekib millegipärast soov kergendatult hingata.

Allegro peal on kuidagi õnnestunud see kadalipp ära jätta. Mööda rongi käivad viisakad piirivalvurid, kellel on kasutada viimase malli tehnika, millega skaneeritakse passe. Kõik toimub rahulikult ja diskreetselt. Kultuuriline erinevus Jaanilinnas toimuvast on nii suur, et on tunne, justkui polekski Venes.

Rongi mahub kokku 334 inimest ja rong väljub mõlemalt poolt kaks korda. Mõlema poole pealt väljub üks rong hommikul ja teine lõuna ajal. Nii veetakse päevas kokku umbes 600 klienti, kes täiendavad lennukite, busside ja laevaga Peterburi liikuvate soomlaste väge. Muide, ka Helsingi ja Moskva vahel kurseeriv rong Lev Tolstoi on endiselt käigus ja selle pealt on võimalik Peterburis maha astuda.

Aga rongiliiklus, nagu ka bussiliiklus, on Venesse eriti mõnus selle poolest, et nii saab otse kesklinna. Lennujaam on Venemaal teadupärast koht, kust kesklinna pääs tuleb keeruliseks teha. Jättes inimeste kohalejõudmise hingehinda röövivate taksojuhtide hooleks.

Arvata, et Allegro kunded on vaid vaprad soome mehed, kes sõidavad Pietarisse, et juua kõht head ja odavat Vene viina täis, pole sugugi ammendav. Seltskond on kirju ja sõitjaid pole sugugi ainult Helsingi poole pealt. Tooni annavad jõukamad venelased, kes käivad Helsingis ostlemas. Eks selliseid uusrikkaid seal rongis näha saabki.