Draama 2016 kavva mahtus ka kyogen-teater. Chuzaburo Shigeyama Family trupi etendus ja töötuba Foto: Anni Õnneleid

Olen teatrifestivali Draama püsiklient või -patsient olnud veidi üle kümne aasta. Festivali enda ajalugu, algusaastaga 1996, on palju pikem. Nendesse aastatesse on mahtunud nii festivali formaadi korduv muutumine kui ka festivalielu ja -melu ümberkujunemine. Kui Draama algusaastatel oli suur roll rahvusvahelisel žüriil, kes jagas auhindu ja tagasisidet, siis 2009. aastast alates žüriid enam polnud ja mindi üle iga-aastasele kuraatorifestivali põhimõttele. Pärast 2015. aasta festivali kuulutasid Eesti Teatri Festival SA ja Eesti Teatri Agentuur SA välja ideekonkursi, et leida festivalile taas uus formaat.

Järgmisel aastal näeme, kas ja kuidas võitjaks osutunud Tartu Uue Teatri ideekavand, mida Jaak Allik ka Draama eelraamatus kirjeldab, teoks saab. Uue idee kohaselt peaks Tartus sügiseti toimuv festival jääma teatripere ühiseks peoks. Selleks et ka teatritegijad peol oleksid, pakutakse osalevatele teatritele võimalust mängida neljal-viiel päeval ühes etenduspaigas mitut lavastust (ehk siis: teater ei anna ainult üht etendust ega sõida kohe pärast seda ära), põhiprogrammis oleksid esindatud võimalikult paljud aastaauhindade laureaadid ja nominendid. Kõrvalprogrammi võiks kuuluda üks väga hea välismaine lavastus.

Avalehele
0 Kommentaari
Loe veel: