Miks peaks tänavu seitsmenda motoringraja maailmameistritiitli võitev Rossi maailmakuulsat Ferrari vormelitiimi huvitama? Sellepärast, et vormelimaailma galmuurseim tiim soovib oma ridadesse itaallast. Kodumaal superstaari staatuses olev Rossi oleks aga ilmselt ainus itaallane, kes sellele pingele ja meediatähelepanule vastu peaks.

Just neil põhjustel ei pääse kunagi Ferrari rooli keerama itaallased Jarno Trulli või Giancarlo Fisichella. Kuigi nii Trulli kui Fisichella avaldasid ajalehes La Gazzetta dello Sport arvamust, et Rossi hiljutine testisõit Ferraris oli vaid meediatrikk, arvavad asjatundjad teisiti.

Ilmselt õigusega, sest Ferrari võttis Rossi testipäeva ebaharilikult tõsiselt, hoides seda täielikus saladuses ja jättes kohale kutsumata meediaesindajad. Nagu ajakirjanikud tagantjärele selgitasid, otsustas Ferrari pealik Luca di Montezemolo selleks ajaks katkestada oma puhkuse Sardiinias ja lendas motokuninga kiireid ringe isiklikult vaatama. Samuti saabus testisõidule tiimipealik Jean Todt.

Testipäeva lõpus osales Rossi koguni meeskonna tehnikarühma koosolekul, mida juhtis talli tehnikadirektor Ross Brawn. Tiimi juhtkonna testil osalemine olevat niivõrd erakordne, et sunnib meediat tegema nii julgeid järeldusi.

Rossi õpib kiiresti

Kui Rossi aasta tagasi esimest korda Ferrarit testis, oli see talle lihtsalt huvitav kogemus. Sedakorda oli aga tegemist juba tõsise tööga, leiab Itaalia suuri spordileht La Gazzetta dello Sport. “Need olid intensiivsed ja huvitavad testipäevad. Minu mõte oli paremini mõista vormel-1 auto käitumist,” kommenteeris Rossi ise.

Ajalehe Autosprint andmeil jäi andekas itaallane testsõidul vaid poolteist sekundit alla Michael Schumacheri kehtivale rajarekordile. Ferrari tiimist imbunud info kohaselt oli Rossi kiirus Schumacheriga võrreldes võrdne kurvidest väljumisel. Ajakaotust kogunes aga kurvidesse sisenedes, sest Rossi ei tunneta veel vormel 1 auto pidurite võimsust ja oli seetõttu ettevaatlik.

Meediale ei jäänud kahe silma vahele seik, et päev enne testisõitu teatas Rossi end olevat pikendanud lepingut Yamahaga MotoGP sarjas osalemiseks vaid ühe aasta võrra. Mis tähendab, et 2007. aastaks, kui Ferraril pole tänase seisuga ühtegi pilooti, on ta vaba mees. Vormelipiloodiks saamisel on tõsi Rossil üks formaalne takistus – superlitsentsi saamiseks peab ta läbima kahe päeva jooksul vormeliroolis 300 kilomeetrit testsõite. Seetõttu usutakse juba praegu Itaalias, et nende ebajumal lähiajal Ferrari testsõitjaks nimetatakse.

Kimi Ferrari lehel esimene

Meie põhjanaabrite rõõmuks on Ferrari veelgi rohkem huvitatud nende Kimi Räikköneni palkamisest. Ferrari huvi Kimi vastu pärineb juba nelja aasta tagant, kui itaallased Sauberil läbimurde teinud andekat soomlast enda palgale kutsusid.

Räikkönen ütles siis pakkumisest ära, sest McLaren pakkus talle suuremat palka. Lisaks polnud ta huvitatud teise sõitja rollist Michael Schumacheri kõrval. “Ma usun, et sõidan ühel päeval Ferrariga, kuid see aeg tuleb siis, kui olen veidi kogenum,” ütles Räikkönen toona. “Iga vormel 1 piloot tahab sõita Ferrariga. Minu jaoks on see samasugune unistus nagu maailmameistriks tulek.”

Tänase info kohaselt ongi soomlane sõlminud Ferrariga 2007. aastaks sõitjalepingu. Tiimijuht Todt, kes töötanud rallimaailmas koos soomlaste Ari Vataneni, Hannu Mikkola, Juha Kankkuneni jt, on varem teatanud, et Kimi saaks neilt paremat palka ja ta ei oleks nii hõivatud PR tööga nagu McLarenis.

Paljuütlev oli Todti hiljutine intervjuu Bild am Sonntagis, kus ta tunnistas, et MM sarja juhtiv Fernando Alonso pole hetkel Ferrari esimene valik. See olevat hoopis noormees, kes sõitvat inglise-saksa tallis, teatas Todt. Ilmselgelt pidas prantslane silmas Räikköneni ja McLaren-Mercedest.

Soome suurima spordiväljaande Ilta-Sanomat Veikkaus andmeil on Kimi ise tunnistanud, et soovib väga Ferrari roolis istuda, kuid ei julge sellest McLarenis valjult rääkida. Ning temagi leping Mclareniga lõpeb 2006. aastal.

Ferrari fännid on uue, 2007. aasta superpaari palkamises igatahes nii kindlad, et räägivad sellest oma Tifosi-Club netiküljel juba kui ametlikust uudisest.