Peugeot’ tiimi juhtkond tunnistab samuti, et eriti halvasti käitub 307WRC libedamatel teedel, kus ta halvasti teel püsib. Sõitjate väitel on mootoris küll koledal kombel jõudu, kuid autot edasiviivatesse ratastesse pole insenerid seda panna suutnud.

“Stiimulile mõjub eriti halvasti, kui isegi sinu tiim midagi asja parandamiseks ette ei võta,” räägib Lepikson. “Nii sõidadki oma romuga ühelt katselt teisele ja loodad kindlapeale punkte koguda. Seni on see taktika töötanud, nii et müts maha Markko ees.”

Lepiksoni sõnul pole paanikaks ega spekulatsioonideks põhjust. “Markkol pole mõtet Grönholmi kombel hullult gaasi tallata, paar kiiruskatset eesotsas olla ja siis põõsas lõpetada,” ütleb ta. “Milleks oma head kätt rikkuda, kui on teada, et järgmine auto, kuhu Markko istub, on igal juhul parem kui praegune.”

Lepikson soovitab kritiseerijail meenutada neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni saatust, kes Mitsubishi uue WRC mudeli valmides kohe orbiidilt kadus. “Ning Subaruga ei harjunudki Mäkinen ära,” ütleb Lepikson.

29-aastane Märtin on rallipiloodi parimas eas. Seal kus sõidukiiruse vaiksest, kuid järjekindlast kadumisest ei saa rääkida veel minimaalselt kümmekond aastat.

See, et eestlane Kreekas isegi allapoole oma tavapärast – neljanda-viienda koha taset sõitis ja esikümne lõpus kulges, ei tähendavat samuti suurt midagi. “Sõitjad ise ütlevad selle kohta, et mõnikord lihtsalt pole sõidufiilingut,” ütleb Lepikson.

Samal arvamusel on Märtini endine mehhaanik Fordi tehasetiimis Juss Roden. “Vaevalt, et kodanik (Märtin – toim.) poole aastaga nii palju aeglasemaks jääb,” arvab ta. “Ilmselt on põhjus sellessamas autos.”

Tulevik helgem

Rodeni sõnul võiksid kõik virisejad vaadata, kuidas Kreeka rallil teisena lõpetanud Fordi esipiloot Toni Gardemeister pole tänavu esikohakonkurentsi suutnud sekkuda. “Ometi näitas Markko mullu sama autoga, et sellega saab sõita nii pea kui ka jalaga ja kõiki teisi võita.”

Kuigi viimased kolm MM-rallit on Märtini ja Peugeot’ jaoks olnud üsna kurvad, näevad optimistid hooaja teises pooles siiski lootusesädet. Nimelt on varasemad asfaldietapid ja ülikiire Soome kruusaralli näidanud, et 307WRC on omapärase aerodünaamika tõttu neil etappidel tavalisest kiirem. Mudeli ainus võit MM-sarjast pärinebki mullu Soomest, kus “hull soomlane” Grönholm teistele tagatulesid näitas.