Margus Murakas—Toomas Sildmäe tutvustasid eile oma uut, 1,7 miljonit krooni maksnud N-rühma ralliautot Prodrive Subaru Impreza WRC-STI Version 4. Asjatundjate sõnul on tegemist maailmas ainulaadse sõidukiga, mis tänu arvutisüsteemile lubab piloodil end tunda nagu A-klassi auto roolis. 280-hobujõulise mootoriga iludus ehitati Inglismaal firmas Prodrive. Sama tiim valmistab ette ka Subaru tehasemeeskonna autosid ja on seega osaline kolme järjestikuse MM-tiitli võitmises.

“Reeglina kulub Prodrive’il tellimuse täitmisele vähemalt kuus kuud,” nentis Margus Murakas. “Tänu soodsatele asjaoludele õnnestus meil auto kiiremini kätte saada.”

Eriliseks teeb sõiduki eelkõige elektrooniliselt reguleeritav keskdiferentsiaal. “Lihtsalt seletades saan vastavalt vajadusele muuta esi- ja tagasilla veojõudu,” selgitas Murakas.

“Keskdiferentsiaal lahutatakse ka käsipiduri kasutamisel. Nii võib blokeerida tagarattad ja jätta esimesed vedama.”

Nädalavahetusel käisid Murakas—Sildmäe uut autot proovimas, eeloleval laupäeval stardivad nad Tartus Eesti meistrivõistluste avaetapil. “Juhitavus on oluliselt parem kui senisel Subarul,” kiitis Murakas. “Uus turbo muudab masina ka võimsamaks. Usutavasti ei nõua kohanemine palju aega.”

Murakas—Sildmäe jahivad tänavu taas N-klassi meistritiitlit, A-rühma autost nad ei unista. “Meie tiimis pole professionaalseid tegijaid, N-rühma tase vastab soovidele,” põhjendas Murakas. “A-klassis sõitmiseks tuleks igapäevatööst loobuda.”