Autoralli MMvõistluste 2. etapil Rootsis lõpetasid Markko Märtin—Toomas Kitsing avapäeva tehasetiimidega heideldes 10. kohaga, pärast kaheksat kiiruskatset juhib kolmekordne maailmameister Tommi Mäkinen, Eesti esikihutajad tõusid kõrgele positsioonile juba esimese katsega ning nuusutasid kahel korral ka 9. kohta. “Nii head tulemust oodata ei julgenud,” tunnistasid Märtin ja Kitsing nagu ühest suust. “Avakatsele minnes polnud aimugi, millise aja kirja saame. Kõik kaheksa osavõistlust õnnestus läbida küllaltki stabiilselt.”

Jäärööpad panid proovile

Rootsi rallil pole 36. stardinumbriga Märtin—Kitsing varem võistelnud. Piisavalt pole harjuda jõutud ka uue, 4 miljonit krooni maksnud Ford Escort WRC-ga. “Lumel ja jääl kihutamise kogemus on napp,” tunnistasid võidusõitjad. “Normaalsel autol oleme läbinud vaid kaks sajakilomeetrist talverallit Eestis.

Kuigi tähelepanu kulus eelkõige rajale, õnnestus autoga kenasti kohaneda. Saime tippmeestega enam-vähem võrdseid aegu, kuid nende ja meie vahel kihutas veel 25 autot. Sirgetel sõideti jäässe rööpad, suurel kiirusel oli üsna raske teel püsida. Paaril publikukatsel rassiti aga rada pehmeks, seal jäimegi esikümnesse jõudnutele alla.”

Märtin ja Kitsing pistsid rinda tehasetiimide eliitseltskonnaga, 9. kohal kihutavast Bruno Thiryst jäi neid lõpuks lahutama 0,6 sekundit.

“Sedakorda on meil tavapärase nelja mehaaniku asemel kaasas viis abilist, tehasemeeskondadel aga 40-50,” tõmbasid võidusõitjad paralleeli. “Nende autodel vahetatakse päeva lõpus kõik põhidetailid. Meie endale niisugust luksust lubada ei saa.

Õnneks probleeme ei tekkinud. Äsja käis masinat uurimas tehase M-Sport juhtivmänedÏer, kokkuleppe kohaselt aitavad nad meid.”

Jäine rada eestlastele kaelamurdvaid üllatusi ei pakkunud. “Ettevalmistus oli tõhusam kui eelmistel MM-sõitudel,” märkisid nad. “Seni treenisime tänavasõiduautoga. Nüüd proovisime rada N-rühma masinaga, nagu tugevamate tehasetiimide mehed.”

Mäkinen käis avapäeval luurel

Märtin lisas, et teiseks võistluspäevaks saadakse ehk ka paremad rehvid. “Siinsele rajale sobivaid kumme meil lihtsalt polnud,” nentis ta.

Ralli lõpptulemust ei hakanud Märtin—Kitsing ennustama. “Üritame samamoodi edasi sõita, nagu siiani. Kui sellest 10. koha hoidmiseks piisab, on kõik korras.”

Liider Tommi Mäkinen võttis avapäeva eelkõige luurelkäiguna. “Kohe algul on plaani raske paika panna,” ütles ta. “Tuleb vaadata, kuidas teistel sõit sujub. Mullu õnnestus kindel edumaa saavutada teise päeva pikkadel katsetel. Ilmselt tasub nüüd kasutada sama taktikat.”