tonu@epl.ee

Markko Märtin ja Toomas Kitsing katkestasid MM–sarja kuuluva Portugali ralli pärast teisipäevast avakatset 10. kohalt siduri ja käigukasti rikke tõttu. “Sidur hakkas libisema juba starti sõites,” oli jalamehe seisusesse sattunud Kitsing pool tundi pärast äpardust rahu ise. “Mehaanikute käsutusse jäi kümme minutit. Katse saime kuidagi läbitud, siis kadus viies käik. Järgmisele kihutamisele polnud enam asja — üritamine võinuks halvasti lõppeda.”

Kummipurunemise oht kummitas

Märtin ja Kitsing püsisid parima eratiimina troonil ralli avataktist. Saatusliku kümnenda katsega kerkisid nad 11. kohalt kümnendaks — eespool katkestas Piero Liatti.

“Tujul pole häda midagi,” oskas Kitsing kõrgelt kukkununa päikesekiirtki näha. “Katsumusteks tuleb valmis olla: äpardusi juhtub tehasetiimidel, seda enam meil. Portugalis võistlemine tasus igati ära. Jumal, või kes ta iganes on, jättis toetuseta. Kuid meie ise ei teinud väikseimatki viga.

Tahapoole jäi tehasemeeskondi ja nimekaid sõitjaid — kasvõi Petter Solberg, kes kihutas uuel Ford Focusel.”

Kitsingu rehkendusel tuli Portugalis rajale 27 WRC–autot. “Vahetasime Toyota Celica õigel ajal uue põlvkonna Ford Escordi vastu,” leidis kaardilugeja ja tiimi majanduspealik. “Vana masinaga poleks siin midagi teha olnud.

Varuosasid on pisut kogunenud, ent mitte piisavalt. Paar tehasetiimidega seotud inimest küsisid pärast katkestamist: miks te sidurisüsteemi eelmisel õhtul välja ei vahetanud? Meil lihtsalt polnud uut asemele panna!

Võistluse eel ladusid konkurendid lauale kolm turbot, meie ühe. Tugevamad eratiimidki vahetasid igal õhtul käigukasti. Esmaspäevasel viimasel katsel pidime ettevaatlikult sõitma, et mitte rehve lõhkuda.

Tehasesõitjad kasutavad purunemiskindlaid kumme. Meil oli niisuguseid võistluspäeva hommikuks neli, ülejäänud jooksud varustasime tavaliste rehvidega.”

Portugalis teeniti taas plusspunkte

Kitsingu sõnul ei ületanud katkestamiseelne 10. koht lootusi. “Pigem kinnitas mõningaid ootusi,” riimis ta ladusalt. “Hea etteaste avaldas vajalike suhete edenemisele suurt mõju. See oligi kõige olulisem — asjatundjad oskavad meeste võimeid ka ebaõnne korral hinnata.”

MMvõistlustel juba varem suutlikkust tõestanud rallimehed ei nõustunud ütlema, kas tuleviku osas käivad läbirääkimised. “Võib–olla saame homme suurepärase pakkumise, kuid ülehomme laiutame käsi,” hoidus Kitsing oletustemaigulisel teemal väitlemast.

“Järgime hooaja eel paikapandud programmi—maikuus osaleme Tallinna rallil, juunis Kreekas MMetapil. Mehaanikutel jääb nüüd auto remontimiseks piisavalt aega. Seni on nad rabanud päeval ja öösel.”