Kiire sõiduga maailma motouudiste pealkirjadesse kerkinud Leoki edu leidis eraldimainimist etapilt tehtud Eurospordi otseülekandes, kus eestlast tulevikumeheks nimetati. Kuigi Leok on varemgi hommikusi warm-upe võitnud, oli nüüdne kvalifikatsiooniedu esmakordne. “Ajasõidu võit on väga tähtis, sest saad esimesena stardikoha valida,” ütles Leok. “Kui kuskilt äärest alustada, ega siis alguses ikka etteotsa jõuda saa.”

Ometi läks esimese sõidu start eestlasel untsu, sest ta jõudis avakurvi alles 12. kohal. “Ratas hakkas stardis kruusasel pinnal all ringi käima,” põhjendas Leok.

Sellega polnud eestlase hädad lõppenud. “Poole ringi peal kukkus üks vend ees ja panin talle tagant sisse,” ütles Leok. Eestlane langes 22-ks, kuid avaringilt tulles oli siiski kolm kohta kõrgemal -liidrist 14 sekundit tagapool.

Probleemid tagapiduritega

Sealt algas järjekindel tõus. Finišis oli eestlane kuuendana, võitja Coppinsist 58 sekundit taga. Seitse sekundit ettepoole jäi kuulus Steve Ramon.

Teises sõidus kulges stsenaarium vastupidi. Leok sai hea stardi ja oli avaringil neljas. Kawasaki tiimijuhtide näod olid naerul, sest taha jäid legendaarsed Everts ja Ramon. Kolmandal ringil kadusid eestlasel tsikli aga tagapidurid.

“Tasapisi hakkasid kaduma ja nii panin lõpuni välja,” ütles ringil tavapärasest keskmiselt kolm sekundit aegalsem olnud ja 14. fini‰eerinud Leok. Võitis taas Coppins. “Mis teha, tehnikasport on selline.”

Etapi üldarvestuses oli Leok eliitklassis MX1 kümnes. MM-i kokkuvõttes on Leok kokkuvõttes 154. punktiga 13. kohal. Esikümnest lahutab mullu Suzuki tehasesõitjana MM-sarja kuuendana lõpetanud eestlast vaid kaheksa punkti. Juhib Stefan Everts, kellel on 411. punkti.

Klassis MX2 oli mõlemad sõidud 11. kohal lõpetanud Aigar Leok kaheksas. Kokkuvõttes on eestlane 17.

Tiimijuhid rahul

•• Kui nädal avaldasid Kawasaki tiimijuhid eestlase vigastusejärgsete sõitude üle rahulolematust, siis nüüd on olukord päevadega muutunud.

•• “Eks nad nüüd ole rahul,” ütles Tanel Leok. “Hoog on mul väga hea, kuid ebaõnne on palju. Lohutan end sellega, et nii ei saa lõputult jätkuda. Mingi hetk peab minulgi vedama hakkama.”

•• Leoki sõnul jäi temalt otsustavalt tulemuste parandamist nõudnud tiimijuhi avaldus talle arusaamatuks. “Alguses ei olnud tsikkel parimas korras, siis olin ise vigastatud,” ütles Leok. “Ei teagi, millest selline jutt tuli.”

•• Kuigi eestlane on ülekaalukalt Kawasaki parim sõitja, ei lase ta end näilisest edust meeskonnakaaslaste ees uinutada. “Tšehhist tiimikaaslane alles paranes vigastusest,” ütles ta.