Enamik rongidega veetavat kaupa jõuab otsaga Muuga sadamasse, kuhu plaanitakse pikendada ka 25 kV uued elektriliinid, ent osa kaubavahetusest käib Paldiski kaudu, kuhu saaksid edaspidigi vaid 3 kV elektrit tarbivad vedurid. Foto: Andres Putting

Mõnes maavaravaeses Euroopa riigis saadi juba maailmasõdade vahel aru, et auruvedurite jaoks välismaalt söe ostmine on asjatu kulu, kui mägijõgede paisutamisest saab elektrit odavalt ja omast käest. Seega jäi seal raudteede diisliajastu suuresti vahele.

Juuni lõpus tegi valitsus otsuse, et Eestiski võiks raudteede diisliajastu 2028. aastaks läbi saada. Ehkki sammu peamine ajend on transpordisektoris CO2-heitmeid vähendada, on tõsi ka see, et raudteetransport läheks esimest korda üle kohalikule kütusele – elektrit toodame ise, seni diislile kulunud raha jääks kohapeale ringlema.

Avalehele
103 Kommentaari