Osaliselt Venemaa peamisele naftavahendajale Gennadi Timtšenkole kuuluva terminali ehitus läheb agentuuri Portnews andmetel maksma ligi 900 miljonit dollarit ja peaks olema võimeline vastu võtma 150-tonnise veeväljasurvega tankereid.

Vene transpordiminister Viktor Olerski toonitas Ust-Luga terminali katserežiimil tööle hakkamise puhul, et terminal võtab Baltimaade, peamiselt Eesti sadamatelt ära osa Venemaa naftatransiidist. See plaan oli Vene võimudel algusest peale, kui sadamat hakati 1993. aastal rajama, aga eriti hakati seda rõhutama pärast 2007. aasta pronkssõduri sündmusi, kui suhted Eesti ja Venemaa vahel järsult halvenesid.

Läbi Tallinna Sadama liikus eelmisel aastal tervelt kolmandik eksporditavast Venemaa masuudist. Eelmisel aastal eksportis Venemaa meritsi 63 miljonit tonni masuuti. Ust-Luga naftaterminal on arvestatud maksimaalselt läbi laskma 30 miljonit tonni naftatooteid aastas. Sellega peaks Ust-Lugast saama Venemaa Primorski sadama järel suuruselt teine naftasadam Soome lahes.

Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa lausus, et uus pakkuja turul mõjutab paratamatult teisi piirkonna naftaterminale. „Samas ei ole Ust-Luga terminali valmimine Tallinna Sadama jaoks uudis ning meil on olnud piisavalt aega, et kujundada eristuvaid tooteid,” lausus Ringmaa. „Selleks tuleb rakendada oma konkurentsieeliseid, mis antud juhul on näiteks paremad navigatsioonilised tingimused ja infrastruktuuri parameetrid ning paindlik ja suur mahutipark.”

Nafta hakkab Timtšenko terminali Ust-Lugas jõudma mööda Venemaa riigifirma Transneft torujuhet BTS-2, mis peaks valmima tänavu detsembris.