13.11.2012, 04:30
Obama võit muudab erakondade rahastamist
Presidendi mõjukad toetajad loodavad USA-s lõpetada anonüümsed ettevõtete annetused.
FOTO:
Pärast kõigi aegade kallimat, hinnanguliselt üle kahe miljardi dollari maksma läinud valimiskampaaniat on tagasivalitud USA presidendil Barack Obamal selge ülesanne: muuta kampaaniate ja erakondade rahastamist nii, et ettevõtted ei saaks anonüümseks jäädes toetada üht või teist kandidaati.
Pärast möödunud nädala presidendivalimisi on mõni demokraatia ja sõnavabaduse nimel võitlev poliitühendus võtnud USA meedias sõna, öeldes, et sisuliselt anti president Obamale valimistega mandaat muuta kampaania rahastamist. Samas tegi aga tagasivalitud president omaenda reklaamikampaaniaga sellele karuteene, kasutades täpselt samamoodi anonüümsusega looritatud SuperPAC-ide raha.