Uus rong on varasemast palju kiirem, sõites kohati 220 kilomeetrit tunnis. Teiseks võttis Venemaa spetsiaalselt selle liini jaoks vastu seadusemuudatuse, mis lubab teha passi- ja tollikontrolli rongi sõidu ajal, kinnitati Eesti Päevalehele Venemaa Raudteede pressiteenistusest.

Võrdselt Soome ja Venemaa riiklikele raudteefirmadele kuuluva kiirrongiliini avamisele aitasid olulisel määral kaasa Soome presidendi Tarja Haloneni ja Venemaa tollase presidendi, praeguse peaministri Vladimir Putini isiklikud kokkulepped 2000-ndate algusest. Allegro rong on kindel märk Venemaa ja Soome erilistest suhetest, sest nii Halonen kui ka Putin osalesid detsembri keskel rongiliini avamisel.

220 kilomeetrit tunnis

Allegro avamist rahastati nõn­da, et nii Soome kui ka Venemaa raudtee investeerisid kumbki 120 miljonit eurot nelja kiirrongi koosseisu ostmiseks, ning kumbki tegi enda pool piiri raudtee nii korda, et oleks võimalik sõita 220 kilomeetrit tunnis.

Tallinnast Peterburi pole rongiliiklust juba mitu aastat, aga siiski pakub Helsingi–Peterburi kiirrongiliin ka eestlastele alternatiivi Venemaa Põhjapealinna jõudmiseks. Koos praamisõiduga Tallinnast Helsingisse kulub Peterburi jõudmiseks seitse tundi. Sama kaua keskmiselt sõidab Tallinnast Peterburi buss. Oluline on muidugi hinnavahe, sest kui odavaima bussi­pileti Tallinnast Peterburi saab 25 euro eest, siis odavaim pilet Allegrole maksab 84 eurot.

Üllatuseks pole Allegros wifi-võrku, isegi mitte äriklassis. Venemaa Raudteede enda kiirrongis Sapsan, mis sõidab Moskva ja Peterburi vahel, pakutakse reisijatele tasuta wifit.

Hiljutisel Läti presidendi Moskva-visiidil tuli jutuks Riia–Moskva kiirrongiliin, mis võiks saada teoks 2018. aastaks, kui Venemaal toimub jalgpalli MM-i finaal.