WWF-i andmetel tõstab raskeveokiliiklus tunnelis oluliselt piirkonna õhusaaste- ja mürareostustaset. Samas tuleks WWF-i hinnangul piirata raskeveokiliiklust Alpides üldse. Selleks pakub WWF välja kaugvedude maksustamise ja mitmesugused liikluspiirangud, mis peavad viima raudteetranspordi eelistamisele.

Algatuseks soovitab WWF Prantsusmaa ja Itaalia valitsusel kindlustada, et Mont Blanci tunnelit:

ei kasutaks 28 tonnist raskemad veokid.

tunnelis ei veetaks plahvatus- ja tuleohtlikke aineid.

viidaks koos Alpi raudteefirmadega läbi uurimus raudteetranspordi osatähtsuse suurendamise võimalustest.

WWF-i ekspertide sõnul ei peaks raskeveokiliikluse vähendamine Alpides Euroopa üldisele kaubavahetusele halvasti mõjuma, sest lisaks raudteede osatähtsuse suurendamisele saab osa kaubavooge ümber suunata meretransporti. Praegu veetakse raudteed mööda vaid üks kolmandik Alpe läbivatest kaupadest.

Vähem, kui 10 aasta jooksul peaks aga valmima uus Loetschbergi ja Gottardi ühendav raudteetunnel ning siis peaks kaubaveod raudteel kahekordistuma.

Kohalikud kinnitavad, et raskeveokiliiklus tekitab tunneli mõlema otsa lähistel asuvates asulates tugevat vibratsiooni. Ka kardavad kohalikud, et võib juhtuda 1999. aastal tunneli sulgemise põhjustanud tulekahju sarnane õnnetus. Tollal lõõmas raskeveokiõnnetusest alguse saanud tulekahju kaks päeva ja hävitas 12 km pikkuse tunneli pea täielikult. Tulekahju põhjuste üle käiv juurdlus pole senini lõppenud.

Prantsusmaa võimude teatel parandati tunneli ohutust remondi käigus tunduvalt. Samuti on taasavatud tunnel projekteerijate kinnitusel varasemast palju keskkonnasõbralikum. Tunnelisse on üles liikluse tihedust mõõtev

laserradar; süsteem, mis eraldab ülejäänud tunnelist õnnetuspiirkonna; õhukvaliteedikontrollisüsteem, mis seirab vingugaasitaset tunnelis ning juhib vajadusel tunnelisse lisahapnikku ning palju varuväljapääse.

Samuti toimub raskeveokiliiklus vaid ühes suunas.

Enne õnnetust läbis tunnelit üle kahe miljoni sõiduki aastas. Viimase 25 aastaga on Alpe läbivate sõidukite arv kümnekordistunud.