Veerenni tänava raudteeülesõidust sadakond meetrit südalinna pool valmib oktoobri lõpuks ringristmik, mis on esimene etapp tulevasest Tehnika-Filtri ühendusteest.

Ehituse peatöövõtja, Tallinna Teede AS-i töömehed on raudteeülesõidu naabruse üles kaevanud ja püstitavad ehitusaugus betoonist neljaharulise käigutunneli seinu. “Tunnelid tulevad suhteliselt sügavale ja pinnasevesi on kergeks probleemiks, aga selle pumpame välja,” ütles Tallinna Teede aktsiaseltsi ehitusdirektor Lembit-Alo Kippar.

Samal ajal rajab uue teelõigu Tehnika tänava poolses otsas kanalisatsioonitorustikku alltöövõtja AS-i Akronto meeskond. Kivise pinnase tõttu saadab kopa töötamist pidev kriiksumine ja krigin ning kraavikaevamine läheb töödejuhi Aleksander Leonovi sõnul arvatust vaevalisemalt.

Juunis alanud ehitus on peatöövõtja kinnitusel graafikus ja ringristmik avatakse liiklusele oktoobris.

Autojuhtide jaoks ei muutu esialgu midagi, suurem muudatus puudutab jalakäijaid, kel tuleb alates sügisest teisele poole ristmikku jõudmiseks laskuda kolme meetri sügavusele tunnelisse ja läbida väike, kolmemeetrise läbimõõduga ringristmik, selgitas projekteerimisfirma K-Projekt insener-projekteerija Henno Grenzen.

Tehnika ja Filtri tänava ühenduse rajamine on Tallinna jaoks ebaharilik, sest esimest korda saadakse tee-ehituseks toetust Euroopa Liidu struktuurifondidest. Eelarve järgi läheb Tehnika ja Veerenni tänava ühendustee ning ringristmiku rajamine maksma 73,3 miljonit krooni, millest 27,7 miljonit krooni tuleb Euroopa Liidust.

Ühendustee loob võimaluse südalinna sisse põikamata sõita Balti jaamast bussijaama ja vajadusel Laagna teed pidi linnast välja Peteburi teele.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena