Staril töötab veidi üle saja inimese, kelle elupaigad jäävad 9. ja 10. tekile reisijaist eraldatud tsooni. Töötajate ruumidesse pääseb üksnes lukule turvakoodi sisestades.

Kontrast särava reisijatepoole ning askeetliku töötajate poole vahel on silmnähtav, alates kasvõi koridoridest, kus kaks inimest teineteisest ilma seina vastu tõmbumata mööduda ei saa. Töötajate kajutid on aknaga ja ilma aknata, ühe- ja kahekohalised.

Nurme sõnul on kahekohaline kajut 7,8 ruutmeetri suurune, lisaks dušiga wc 1,2 ruutmeetrit. Samas on sotsiaalministeeriumi poolt kinnitatud norm inimese kohta kolm ruutmeetrit. Ühekohaline kajut on 3,87 ruutmeetri suurune. Väisasime puusepp Valeri Zolonovski eluaset, kuhu oli oskuslikult mahutatud nii televiisor, raadio, riietekapp ja voodi. Käteringide tegemist sellest just praktiseerida ei saa, kuid puhkama mahub.

Lisaks kajutile on töötajail võimalik töövabal ajal olla messis, kus pakutakse 24 tundi süüa, samas kõrval asub suure televiisori ja arvutiga puhketuba. Ohvitseridel on oma söögituba ehk mess.

Lisaks on töötajaile saun ja pesumaja. Tallinki sisekorraeeskirjade kohaselt võivad töötajad töövabal ajal reisijate tsoonis viibida vaid eriloa alusel. See antakse kas külalistega kohtumiseks või baarikülastuseks. Samas kehtib alkoholi tarbimise suhtes nulltolerants.

Kogu kahe nädala pikkuse vahetuse peavad töötajad laeval olema. Vaid nii on garanteeritud nende õigeks ajaks tööpostile jõudmine ning ka töö järel välja puhkamine.

Kõik külastatud ruumid särasid puhtusest. Kord nädalas tehakse intendandi sõnul töötajate kajutite pistelist sanitaarkontrolli, mille ajal on ka kontrollitavad oma kajutis ja asjade juures. Mis puutub nurinaid tekitanud asjade läbiotsimisse, siis see on turvateenistuse ülesandeks.

Nurme sõnul on Staril olnud mõningaseks probleemiks tugev vibratsioon sadamasse sõites ja sealt väljudes, kuid vappumine jäi peale mootori remonti väiksemaks. Vibratsioon vastab normidele, mainis intendant.

Meid saatnud Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne rõhutas, et firma töötajail on kõik võimalused öelda mure südamelt ära, kui elutingimustes on midagi häirivat. Toimuvad laevapere koosolekud, lisaks saab oma ettepanekud jätta infolauda, seda ka anonüümselt. On olemas ka telefoninumbrid, kellele helistad, kui midagi muret teeb.

Intendant Nurme lisas, et loomulikult leidub alati inimesi, kes ei suuda ühiselu või meresõiduga harjuda ja on pretensioonikamad kui teised.

Star teeb iga päev Tallinna ja Helsingi vahel viis reisi. Esimene väljumine on 7.30, ööbimissadamasse, vaheldumisi kas Helsingisse või Tallinna jõutakse kell 23.


Homses Eesti Päevalehes ilmub ülevaateartikkel sellest, mida arvavad Tallinki töötingimustest meremehed, ametiühing ning firma juhtkond.