Postituse autor aga kirjeldab, kuidas see toetus pandi sinna luba küsimata, müüja poolt. Et tegelikult ei tahtnud klient Ukrainale annetust teha. Selveri turvakaamerate salvestused lükkavad sellised väited ümber.

Sotsiaalmeediasse postitatud foto koos kaasnevate väidetega sai esimese 12 tunniga hulganisti tähelepanu. Postitust jagati enam kui 3000 korda ja see kogus üle 600, valdavalt vihase, kommentaari. Täna keskpäeval postitus eemaldati. See-eest jõudis see lühikese aja jooksul jõuda enam kui 160 tuhande inimeseni. Ülespildistatud tšekk ise pole seega sotsiaalmeediast kadunud ning levib koos valeväidetega edasi.

12 tunniga kogus postitus väga palju tähelepanu

Mida väidetakse?

Postituse autor ei räägi enda isiklikust kogemusest, vaid kellegi tuttava pensionäri eest. Viimane olevat käinud Selveris sisseoste tegemas ning kassasse maksma minnes pandi ta arvele lisaks 25 eurot, mis pidavat minema Ukraina toetuseks.

Lisaks väideti, et müüja pani teadlikult selle 25 eurot sinna juurde ning ütles kliendile, et neil on selline pakkumine, mille tõttu olevat tal kästud seda teha.

Kommentaarid Facebooki postituse all (Facebooki automaattõlge vene keelest)

Niisiis jääb postitusest mulje nagu prooviksid poemüüjad inimeste poearveid salaja suurendada ning vahesumma Ukrainale annetada. Sellele viitavad ka kurja tooniga kommentaarid, mille autorid on väiteid uskuma jäänud.

Foto samast tšekist postitas teinegi kasutaja ning juba uute väidetega. Üks kasutaja kirjutas juurde, et “tuttav saatis” ja, et sündmus leidis aset hoopis Jõhvis.

Kasutatud sama pilti tšekist, kuid kaasas juba uued väited

Kuidas on tegelikult?

Tšeki omanik käis oma sisseoste tegemas Torupilli Selveris 19. aprillil ehk pea kuu aega enne kui samast ostust sotsiaalmeedias postitus tehti. Turvakaamera videod näitavad, et poodi sisenes naine, kes kogus kokku valitud toidukauba ning seejärel läks iseteeninduses oleva pakkimislaua juurde, et seal kõik ise puldiga läbi läbi lüüa.

Pakkimislaual asub ka plastmassist silt, millel on kujutatud Ukraina toetuseks mõeldud triipkood. Kliendid saavad triipkoodi läbi lüüa, kui soovivad arvele lisada summa, mille Selver annetab edasi Punasele Ristile.

Turvakaamerad näitavad, et 19:02 lõi proua läbi lisaks oma toodetele ka nimetatud triipkoodi, mis ta arvele 25 eurot juurde lisas. Kaamerapilti vaadates võib eeldada, et see juhtus tal kogemata, teisi asju sisse piiksutades.

Kuvatõmmis turvavideost: klient skaneerib kell 19:02 sisse oma tooted ja Ukraina annetuskoodi

Kuvatõmmis turvakaamera videost: klient skaneerib tooteid pakkimislaual

Naine maksis oma toodete eest, sealhulgas ekslikult läbilöödud Ukraina toetusraha eest, ning suundus seejärel poest välja. Ilmselt märkas ta viga üsna peagi, sest videomaterjal näitab, et juba 19:08 oli ta sama poe infoletis ning kirjeldas töötajale, kuidas ta kogemata triipkoodi läbi lõi. Pildilt on näha, et müüja ulatab talle raha tagasi, seda tõestab ka infotöötaja kirjutatud “OK” koos allkirjaga tšekil.

Kuvatõmmis turvavideost: klient saab infolauast oma raha tagasi

“Antud klient ei puutunud ostu tehes ühegi müüjaga kokku ehk postituses kirjeldatu ei saanud aset leida,” selgitas Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski. Ta lisas, et kliendi esialgne mure sai poes lahendatud - proua sai oma raha tagasi. “Foto tšekist on klient teinud hiljem kodus,” ütles ta. Kuna proua sai oma raha kohe tagasi, siis mingeid kaebuseid pole Selverile sellega seoses esitatud.

Tegelikult ei ole Selveris üldse võimalik müüjatel annetust Ukrainale kellegi teise nimel teha. Poodides asuvad vastavate tähistega triipkoodid, mida saavad kliendid ise läbi skaneerida.

Foto koos valeinfot Tallinlaste gruppi postitanud kasutaja kahjuks Faktikontrolli esitatud küsimustele ei vastanud.

Otsus: Vale. Selline juhtum, kus Selveri müüja oleks pannud ise kliendi arvele juurde 25 eurot, pole aset leidnud.





Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid