FOTOD | Adamson-Ericu muuseumis avati näitus glamuursete käekottide ajaloost
Täna Adamson-Ericu muuseumis avatud näitus „Alati moes. Käekottide 100 aastat“ tutvustab glamuurseid käekotte, nende ajalugu ning seda, kuidas käekotimoe muutumine on peegeldanud naiste rolli muutumist ühikonnas.
Tänapäevane käekott kujunes välja 20. sajandil ning seda on mõjutanud nii kunst, moesuundumused ja uued materjalid, aga ka sotsiaalsed muutused, näiteks naiste iseseisvumine ja suurenenud tööhõive. 1920. aastatel sai käekotist iga naise moekas kaaslane.
Itaalia erakogude põhjal valminud elegantsel näitusel „Alati moes. Käekottide 100 aastat“ vaadeldakse kümnendite kaupa käekottide trendeloovaid arenguid viimasel sajal aastal ning uuritakse seeläbi ka naise rolli muutumist ühiskonnas.
Näitusel eksponeeritud kotid ja kostüümid pärinevad erinevatest Itaalia erakogudest.
Näitusega koos ilmub eesti- ja ingliskeelne rikkalikult illustreeritud kataloog.
Rahvusvahelisest käekotinäitusest ajendatuna on muuseumi teisel korrusel asuvasse Adamson-Ericu püsiekspositsiooni kujundatud spetsiaalne väljapanek kunstniku disainitud käekottidest. Eesti kunstiloo ühe kõige mitmekülgsema looja Adamson-Ericu kavandatud kotid on kõik ainueksemplarid. Väljas on ka abikaasale tekstiilikunstnik Mari Adamsonile, poetess Debora Vaarandile ja klaverikunstnik Lilian Semperile loodud kotid.
Kuraator: Günther Fulterer
Koordinaator: Kersti Koll
Näituse kujundus: Mari Kurismaa
Graafiline disain: Tuuli Aule