JUHTKIRI | Sisepõlemismootoriga autod said Saksamaa survel uue elulootuse. See pole halb
(109)Samal ajal kui Eestis protestiti valjul häälel Euroopa Parlamendi ja Euroopa Komisjoni „sundrenoveerimise“ ajakava vastu, saavutas Saksamaa selle, et muudeti veelgi tähtsamat EL-i rohepöörde osa – plaani, et alates 2035. aastast Euroopas uusi sisepõlemismootoriga autosid enam müüda.
Võib juhtuda, et 2035. aastast neid sellegipoolest enam ei müüda, aga vähemalt saavutas Saksamaa koos Itaalia, Poola ja Bulgaariaga selle, et avatuks jääb elektriautodele tehnoloogilise alternatiivi arendamise tee. Kui auto- ja kütusetootjad suudavad tootma hakata saastenormidele vastavat CO2-neutraalset kütust – nn e-kütust –, siis on sisepõlemismootoriga sõidukitel (ja nende teenindamise taristul) endiselt tulevikku. Kui mitte, siis tuleb elektriautode teenindamise taristusse rohkem investeerida ning elada kahtluste ja ebakindlusega, mis ulatusliku elektriautodele üleminekuga osal kasutusaladel vähemalt esialgu kaasnevad.