Parempoolne: sinu mootorsõiduk läheb maksu alla, et riik saaks laristamist jätkata
(128)Selle eest, et soovin ettevõtjana keskkonda puhtamana hoida ja olen nõus oluliselt kallima elektriauto soetama, saan ikka riigilt karistada? Paraku nii on, sest valitsusel on lihtsalt eelarves raha puudu.

Ajutiste suurenenud kulude katteks, nagu praegused riigikaitsekulud, saab vajadusel kehtestada ajutisi makse, mis ongi selgelt eesmärgipärased ja kindla tähtajaga. Kõnealuse mootorsõidukimaksu puhul pole paraku mingit selgust, milleks seda maksu kasutatakse, see on lihtsalt üks uus viis riigikassat täita ja see jääbki kestma.
Seda, et mootorsõidukimaksu puhul on keskkonnaeesmärgid teisejärgulised, näitab ilmekalt elektrisõidukite maksustamine. Rahandusministeeriumi toodud näidetes peavad suitseva Octavia ja 0-heitmega elektriauto omanikud mõlemad tasuma aastamaksu 50 eurot.
Enamik arenenud Euroopa riikidest ja aeg-ajalt ka Eesti maksavad peale, et nügida inimesi elektriautot ostma. Rahandusministeerium aga arvab, et elektriautosid võiks hoopiski täiendavalt maksustada. Kuidas peaks see samm rohe-eesmärke aitama ellu viia, jääb arusaamatuks.