Seda, et mootorsõidukimaksu puhul on keskkonnaeesmärgid teisejärgulised, näitab ilmekalt elektrisõidukite maksustamine. Rahandusministeeriumi toodud näidetes peavad suitseva Octavia ja 0-heitmega elektriauto omanikud mõlemad tasuma aastamaksu 50 eurot.

Enamik arenenud Euroopa riikidest ja aeg-ajalt ka Eesti maksavad peale, et nügida inimesi elektriautot ostma. Rahandusministeerium aga arvab, et elektriautosid võiks hoopiski täiendavalt maksustada. Kuidas peaks see samm rohe-eesmärke aitama ellu viia, jääb arusaamatuks.

Jõuad omale elektriauto osta, maksad. Jõuad suurema akuga elektriauto osta, järelikult oled pursui ja pead rohkem maksma. Sõidad 20 aastat vana rondiga, järelikult oled tubli ja vaene töölisklassi esindaja ja riik vabastab su CO2 ja massi komponendist. Tahad vana auto uuema ja vähem saastavama vastu vahetada, hakkad rohkem maksu maksma, sest võib eeldada, et oled vahepeal rikkamaks saanud.