Umbes kaks tundi hiljem postitas üks esimesena sündmuskohale jõudnud inimesi Facebooki, et ta aitas naist, „kes läbi klaasi kukkus“. Ta lisas, et abi olevat saabunud alles 45 minutiga.

Sama postitus ilmus kohe ka „Nähtud: RAKVERE’s“ Facebooki lehel, millel on praeguseks umbes 45 000 vaatamist.

Faktid

  • Häirekeskus sai 14. oktoobril kella 14.50 ajal teate, et Tallinna–Narva maanteel Viru-Nigula vallas Kõrkkülas põrkasid kokku kaks sõiduautot.

  • Päästjad said väljakutse liiklusõnnetusele kell 14.53. Esimesena jõudis sündmuskohale Kiviõli päästekomando kell 15.09.

  • Seega jõudis abi sündmuskohale 16 minutiga. Väide, et abi jõudis kohale 45 minutiga, ei vasta tõele.

„Sõidan Jõhvist Rakvere poole. Ilmastikuolud väga halvad, tee peal laupkokkupõrge. Inimene surnud, mõned teepervel agoonias. Olin üks esimesi kohal, hoidsin ühte naist, kes läbi klaasi kukkus. Asetasin ta küljele ja stabiliseerisin ta. Fikseerisin pea, keha. Seal verises mudas läbi saju hoidsin teda asendis, et šokis ennast ise rohkem ei vigastaks. 45 minutit ja tuli abi, tuletõrjujad esimesed, mendid teisena ja siis kiirabi,“ seisab kasutajate Nipi Tiri ja lehe „Nähtud: RAKVERE’s“ 14. oktoobri postituses. (Faktikontroll on toimetanud postituse teksti arusaadavuse huvides.)

„Tuletõrjujad ei pakkunud abi. Põhjenduseks – ma ei oska. Mendid protokollisid ja lennutasid droone, kiirabi lendas laiba juurde. Ja ma mõtlesin, et inimene, keda hoian, sureb, ja mina oma algse meditsiiniliste teadmistega??!! Minge m***i kui te arvate, et meie päästjate väljaõpe vastab rahastusele. Aitäh inimesed kes aitasid!,“ jätkus postitus.

Postituse statistika

Facebooki andmete järgi on praeguseks „Nähtud: RAKVERE’s“ lehe postitusel umbes 45 000 vaatamist ja 470 jagamist.

Algne postitus on privaatne, mistap pole selle statistika kättesaadav.

Ida päästekeskuse kommunikatsioonijuhi Annely Oone sõnul said päästjad 14. oktoobril väljakutse liiklusõnnetusele kell 14.53.

„Esimesena jõudis sündmuskohale Kiviõli päästekomando kell 15.09, seejärel Kunda komando kell 15.11 ja Purtse vabatahtlikud kell 15.11,“ kinnitas Oone Faktikontrollile.

Seega oli esimene päästekomando kohal 16 minutit pärast väljakutset.

„Esimesena kohale jõudnud Kiviõli päästekomando meeskonnavanem alustas koheselt sündmuskohas luurega [olukorra kaardistamisega - toim] . Esimesena läks ta naisterahva juurde, kes oli maapinnal ja tema juures oli kaks inimest. Viimased andsid teada, et naine on šokis. Meeskonnavanem sai kinnitust, et naine on kontaktivõimeline,“ selgitas Oone.

Olukorrakirjalduste järgi on tõenäoline, et üks meestest, kes viibis vigastada saanud naise juures sündmuspaigal, on ka algse postituse autor.

Tõele ei vasta ka väide, et naine oli „kukkunud läbi klaasi“. Sündmuspaiga fotodest nähtub, et Infiniti maasturi klaasid ei ole purustatud, seega ei saanud naine ka klaasist läbi kukkuda.

Foto 14. oktoobri Kõrkküla avariist. Paremal on must Infiniti maastur, mille aknad on jäänud terveks. Seega inimene ei saanud läbi klaasi kukkuda.

Ida päästekeskus võttis sündmusel osalenud meeskonnavanematelt selgitused ja analüüsis juhtunut. Päästekeskus leiab, et päästjate tegevus oli heal tasemel.

„Meeskonnavanema valitud tegevuste suund ja eesmärk oli elupääste ja sel hetkel sündmuskohal vajasid seda kõige rohkem autos kinni olnud ja raskes seisundis kannatanud, sest teised kannatanud olid teadvusel ja adekvaatsed. Operatiivjõudude oskuslik ja kiire tegutsemine aitas ära hoida hullemaid tervisekahjustusi. Mõistame kannatanu eest hoolitsenud inimeste muret. Ida päästekeskuse juht on valmis postituse autoriga kohtuma ja selgitusi jagama,“ ütles Oone.

Otsus: vale. Päästjad said väljakutse liiklusõnnetusele kell 14.53. Esimesena jõudis sündmuskohale Kiviõli päästekomando kell 15.09. Seega jõudis abi sündmuskohale 16 minutiga. Väide, et abi jõudis kohale 45 minutiga, ei vasta tõele.