Ministeerium tasakaalustab: ei ole nii, et alkoholireklaami kaitsevad vaid napsitootjad. Meedia ka
(20)PÄEVA FOOKUS | Tavaliselt alustatakse kaasamisega siis, kui VTK on avaldatud. Ikka selleks, et huvipooltel oleks mingigi alus, mille kohta oma arvamus kujundada.
On selge, et 15 aastat vana reklaamiseadus vajab muutust. Elu ja ka igapäevased infokanalid on tohutu kiirusega vahepeal arenenud ja ka seadus peaks vastama tegelikele oludele, näiteks ei anna praegune seadus alati ühest vastust, kuidas täpselt reklaami võib teha ning kas need nõuded kehtivad ka sotsiaalmeedia ja mõjuisikute kohta.
Õigusloome hea tava on kõiki osapooli kaasata. Kindlasti teeme seda eelnõu väljatöötamise käigus senisest veel rohkem ja põhjalikumalt. Ja selleks, et saada võimalikult laiapõhjalist sisendit reklaamiseaduse muutmiseks, alustasime ka kaasamisega tavatult vara – juba enne väljatöötamiskavatsuse (VTK) väljatöötamist. Seda selleks, et seaduse rakendajad saaksid anda teada puudustest, mis enam reaalse eluga kokku ei lähe ja teha ettepanekuid, kuidas võiks seadust muuta.