8 aastat hiljem samas kohas tagasi: madalapalgalised kannavad automüüjate koormat
(154)Automaks on riigi vaatest objektiivne ja lihtne viis riigieelarve tulude suurendamiseks. Maksu tasumise kontroll on automaatne, erandid puuduvad ja tõenäoliselt autost enamus kasutajad ei loobu, mistõttu maksubaas on stabiilne. Maks ei vähenda tarbimist ja ilmselt ei suuna kasutajaid ka teisi transpordiliike eelistama.
Veidi vähem kui dekaad tagasi ringles Eesti ühiskonnas automaksu idee, kus üheks idee osaks oli koduturul täiendava tasu seadmine kasutatud sõiduki müügi korral. Automaksu kehtestamise soovi selgitati tookord Euroopa Liidule omaste kliimapoliitika eesmärkide täitmise ehk süsinikdioksiidi heitmete piiramisega. Tekkinuks olukord, kus juba olemasolevate sõidukite liiklusregistris ametlik ümbervormistamise tasu oleks sõltunud sõiduki CO-st või kilovattidest. Turul juba olemasolevad sõidukid oleks endiselt alles jäänud ja nende kasutamine oleks jätkuvalt samal viisil jätkunud, aga kallinenud oleks omanikuvahetuse registreerimine.