KUULA | Turvatunde telgitagused: Kas Eesti on kriisiks valmis?
Kas oled kunagi mõelnud, mis toimub telefonitoru teises otsas, kui helistad hädaabinumbril 112? Kes vastab sinu kõnele elu kõige kriitilisematel hetkedel ja kuidas tagatakse abi saabumine? Siseministeeriumi podcasti „Turvatunde telgitagused“ viiendas episoodis räägib Häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela sellest, kuidas nad juhivad organisatsiooni, mis on kriisiolukordades inimeste esimene tugi.
Häirekeskuse peadirektori sõnul seisab organisatsioon silmitsi pidevalt muutuva ühiskonna ootustega. „Kvaliteetse tööjõu leidmine on keeruline,“ tunnistab ta ja tõdeb, et kuigi inimesi, kes soovivad tulla häirekeskusesse tööle on, siis emotsionaalselt niivõrd pingeline töö kõigile ei sobi. Lisaks peavad inimesed Häirekeskused olemad sina peal tehnoloogilistega lahendustega, mida pidevalt arendatakse. Lähitulevikus võetakse näiteks kasutusele võimalus suhelda Häirekeskusega videokõnede ja reaalajas tekstisõnumite kaudu.
Veel arutletakse uues episoodis selle üle, kuidas igaüks meist saab paremini kriisideks valmistuda, tõstes teadlikkust ja hoolitsedes oma kogukonna nõrgemate liikmete eest. Alvela rõhutab, et valmisolek algab meist endist ning igapäevaste asjade läbimõtlemine võib aidata paanikat ennetada ja raskuste korral kiiremini lahendusi leida.
Kuula saadet ja saad veel teada, millal tuleb valida number 112 ja millal helistada hoopis riigiinfo telefonile 1247, kuidas Häirekeskus oma töös siis korraldab, kui tavapärased sidekanalid ei toimi, ning millist rolli mängib vaimse tervise toetamine päästekorraldajate igapäevatöös.
Saate on tellinud siseministeerium.