Mootorreisi juhatuse esimehe Hugo Osula sõnul otsustatakse bussijuhtide pensionipiiri alandamise taotlus tõenäoliselt tänasel autoettevõtete liidu nõukogu koosolekul. "Kiirkaugbussijuhi töö on isegi keerulisem kui lenduritel ja neil peaks olema õigus saada 60-aastaselt pensionile. See on viis aastat varem kui praegu."

Osula hinnangul oleks vale kogu elu bussijuhi ametit pidanud meestelt viis aastat enne pensionile jäämist töö käest võtta. "Ka meie firmas on kaks–kolm inimest, kes tuleks pidulikult pensionile saata, aga ega nad ei lähe. Ka ei taha keegi minna maakonna- või linnaliini sõitma ja madalamale palgale," nentis bussifirma juht.

Lisaks soovib Mootorreisi raskete bussiõnnetuste ärahoidmiseks karmistada 55-aastaseks saanud sohvrite tervisekontrolli. Nii kontrollitaks tervist ühe korra asemel aastas kaks korda.

Sebe bussifirma juhi Toivo Lehe hinnangul oleks pensioniea alandamine vajalik kõigile kutselistele reisijavedajatele. "Meil on sada bussijuhti, neist üle 60-aastaseid 29 ja nende süül pole õnnetusi juhtunud. Meeste väljavahetamiseks peaksime maksma kõigile kopsaka koondamistasu," nentis ta.

Lehe hinnangul oleks pensioniea alandamisest abi siiski vaid ametlikes firmades. "Kuskil koolibussi peal võib ikka töötada 75-aastane papi ja piraate ei kontrolli üldse keegi," tõdes ta.

Transporditöötajate ametiühingu aseesimehe Hannes Roosaare sõnul pole üle 60-aastaste Eestis töötavate bussijuhtide arv teada. Te-ma hinnangul ei aita kehva tervisega inimeste bussijuhina töötamist ära hoida ka kohustuslik meditsiiniline kontroll, sest tõend antakse iga viie aasta järel inimest põhjalikult uurimata.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena