Kesküla liisis vahetult pärast tööleasumist jaanuaris Hansa Liisingu vahendusel 2,8-liitrise mootoriga Volkswagen Passati. Koos liisingumaksetega on auto hind 449 652 krooni.

"Esindusauto liisimisel ületas Kesküla selgelt oma volitusi, sest otsuse auto liisida pidanuks heaks kiitma ka Elektriraudtee nõukogu," lausus nõukogu esimees Jaanus Paas. "Kavatseme kokku kutsuda nõukogu erakorralise istungi, kus langetame ka otsuse. Karistamise osas on veel vara midagi öelda."

Kümme kuud ametis olnud Kesküla kalli auto liisingu ning tema elukaaslasega seotud firmast arvutite ostmise uurimiseks algatas riigilt aastas 72 miljonit krooni toetust saava raudteefirma nõukogu sisejuurdluse. Alles suvel karistas nõukogu Kesküla noomitusega olematute ehitustööde vastuvõtuaktile alla kirjutamise pärast.

Algselt oli Elektriraudtee juhi ametiautoks ette nähtud Fiat, kuid Kesküla ei pidanud seda esinduslikuks. Kesküla väitis, et kooskõlastas auto liisimise nõukogu esimehega suusõnaliselt, kuid hiljem jäi tehing nõukogus kirjalikult vormistamata. "Paasiga oli meil juttu nii auto margist kui ka orienteeruvast maksumusest ning mingeid vastuväiteid tal masina soetamise kohta ei olnud," rääkis Kesküla. "Volkswagen on suhteliselt levinud rahvaauto ja ma ei pea teda kalliks."

Septembri algul tegi Kesküla autoga avarii, mille kahju korvab tema sõnul kindlustus. Asjatundjate hinnangul läheb katkise esiotsaga auto parandamine maksma umbes 100 000 krooni. "Avarii oli puhtalt minu hooletus, sest sõitsin eessõitjale tagant sisse," tunnistas Kesküla.

Sisejuurdlus tunneb samuti huvi Elektriraudtee sõlmitud lepingute vastu, millest huvipakkuvaim on tarkvara soetamiseks ning Interneti kodulehekülje kujundamiseks sõlmitud leping Net Group OÜ-ga. Elektriraudtee kandis möödunud aasta lõpus registreeritud firmale veebruarist aprillini üle 105 000 krooni. Veel aprillis oli äriregistri andmetel Net Groupi töötajate arv ja majandustegevus olematu. Net Group`is töötab müügikonsultandina Kesküla elukaaslane Evelin Sohlu.

"Ostsime neilt arvutid, sest nende hinnad on odavaimad," ütles Kesküla. "Võin kinnitada, et minu elukaaslane pole firma osanik, vaid tavaline tööline. Pealegi otsustas pakkumise üle Elektriraudtee infotehnoloogia juht. Seetõttu lükkan ümber väited, et tegu võis olla hämarate mahhinatsioonidega."

Elektriraudtee juhi volitusel sõlmiti aasta alguses ka ehitustööde lepingud kahe firmaga, millel on maksuvõlg.