Jõulised diislid

Passati kapoti alla kiigates leiab sealt uue 2liitrise bensiinimootori, mis võrreldes konkurentide omadega on siiski väga taltsas seades - 115 hj mõne teise 140-150 vastu. Ligi 1,5tonnise tühimassiga sõiduk liigub tänu mootori 172 Nm pöördemomendile siiski rahuldavalt, kuid valgusfoorivõidusõite selle autoga siiski ei võida.

Tunduvalt mehisema mulje jätavad VW uued pumppihustitega turbodiiselmootorid - nii 100- kui 130hobujõulised 1,9liitrised jõuallikad, mille pöördemomendilagi jääb alla 2000 p/min. Kel sellestki veel vähe, leiab hinnakirja kallimast otsast veel ka 2,5liitrise V6mootori, millel koguni 150 hj. Uute diiselmootorite ainus viga on see, et nende hea kasutegur jätab salongi soojendamiseks väga vähe jääksoojust ning karmima pakase puhuks peab autole ostma veel ka lisasoojendi.

Pea sama palju kui on mootoreid (1,6-2,8 l (100-193 hj)), pakub VW ka käigukaste. 5- ja 6käigulised käsi- ning 4- kui ka 5käigulised automaadid ei sobi küll kõik kõigi võimalike mootoritega, kuid pea igaks elujuhtumiks peaks leidma sobiva komplekti. Kui lisada veel kaks kerevarianti (sedaan ja universaal), neli varustuskomplekti, ligi 30 eritasu eest valitavat lisaseadet ning veel ka mõni nelikveoline versioon, venib ostjal auto valimine nädala pikkuseks kuklasügamiseks. Seda enam et hinnakahvel ulatub 249 900-464 900 kroonini ning lisavarustus upitab ülempiiri 600 000 krooni kanti.

Kirevad kellad

VW hinnast saab aimu ka ilma hinnakirja vaatamata. Vagase mütsuga sulguvad uksed, kasin tuulekohin ja rehvimüra suurelgi kiirusel - sellist tulemust paarisaja tuhande krooni eest ei saavuta.

Auto varustustaset vaadates tundub aga Passati eest küsitav rahasumma üsna kõrge. Esiistmete elektrisoojendus tuleb alles lisatasu eest. Autol on vaid kaks turvapatja, kuigi paljudel väiksematelgi autodel on püsivarustuses juba 4! Vaid 2 peatuge tagaistmel, kusjuures keskmisel kohal on arhailine sülerihm! Väikese luksusena võib odavaimal Passatil leida vaid köetavad elektripeeglid, kuid parempoolne välispeegel on samas ikka poole väiksem kui vasak, jättes juhi manööverdamisel hätta.

Auto kõrget hinda hüvitavad väheste teguritena näiteks 15 000 km hooldusvälp ning diiselmootorite väike janu, mis võimaldab maanteel kulgeda vähem kui 5 liitriga 100 km.

Saksalikult kõvavõitu istmetele sekundeerib Passatil üsnagi pehme vedrustus, mis Eesti teedel on kontimööda ka väikese põrutuskindlusega kodanikele. Probleemivaba kujundusega armatuurlaua juures on kummastav idamaine “värvimuusika” - punase-sinisekirju (vastavalt lülitite ja näidikute) valgustus sobiks pigem teismeliste, aga mitte vagurate keskklassipürjelite maitsega.

Passati esilaternad on sedavõrd head, et 17 000kroonise lisaraha eest pakutavad ksenoontuled võib rahulikult ostmata jätta.

Kerge rool ja selgelt lülituvad käigud muudavad linnasõidu mõnusaks, kuid 2liitrine bensiinimootor vajab paigaltvõtul omajagu pöördeid, et mitte üllatavalt välja surra. Diisliga on hõlpsam, sest tööjõuline pööretevahemik ulatub 1500-4500 p/min. Üsna koguka sõiduki lemmikmängumaa on aga siiski maantee. Kilomeetrid mööduvad sedavõrd vagaselt ja märkamatult, et juhile tundub, nagu oleks Tallinn ja Pärnu teineteisele selle talvega tublisti ligemale nihkunud.

VW Passat 1,9 TDI PD

  • Mootor 4sil. 1896 cm3 turbodiisel

  • Võimsus, hj/p/min 130/4000

  • Max pöördemoment, Nm/p/min 285/1750

  • Mõõtmed pxlxk, cm 470x174x146

  • Teljevahe, cm 270

  • Tippkiirus, km/h 208

  • Kiirendusvõime 0-100 km/h, s 9,9

  • Kütusekulu (linn/mnt/keskm), l/100 km 7,7/4,4/5,6

  • Hind (alates), kr 324 900

    Elmar Ots

  • Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

    Rõõmsana
    Üllatunult
    Targemalt
    Ükskõikselt
    Kurvana
    Vihasena