Kolmikliit jääb võlgu lubaduse
“Tundub, et enne valimisi ühendamine välja ei tule. Asi on siis juba liiga kaua veninud,“ lausus isamaaliitlasest riigikogu rahanduskomisjoni esimees Kalle Jürgenson. Ta viitas sellele, et 2002. aasta eelarve pole arvestanud alguses kuluka reformiga.
Ka Mõõdukate aseesimees Rein Järvelill tunnistas, et kuna tuleval aastal ei lähe kindlasti ministeeriumide kokkupanemiseks, on see üsna problemaatiline ka 2003. aasta alguses.
Kahe ministeeriumi liitmise küsimust arutanud koalitsiooni lepituskomisjon ei jõudnud küll üksmeelele, kuid ei pidanud seda ka teemaks, mille pärast edasi tülitseda.
Komisjonis Mõõdukaid esindanud endine majandusminister Mihkel Pärnoja ütles, et otsuste langetamiseks eeldab ministeeriumide ühendamine väga tõsist analüüsi.
“Silmas tuleb pidada seda, et seoses ühinemisega Euroopa Liiduga seisab mõlemal ministeeriumil ees suur töö. Mehhaaniliselt ühendatud ministeeriumide juhtimine on väga keerukas,” nentis Pärnoja. Tema sõnul pole ka selge, kas asi on majanduslikult otstarbekas.
Jürgensoni sõnul tegelevad liitumise plusside ja miinuste kaalumisega mõlemad ministrid. “Kui selgub, et ta tasub ära, tulevad ka seaduseparandused. Asi tuleb korralikult ette valmistada,” märkis Jürgenson, pidades võimalikuks, et teema jõuab praeguse riigikogu koosseisu ajal parlamenti.
Majandusministeeriumi ning teede- ja sideministeeriumi kiire ühendamise vajaduse tõstatas Reformierakond teravalt septembri lõpus, kui Pärnoja teatas ministrikohalt lahkumisest. Mõõdukad laitsid selle plaani kohe maha ning panid majandusministri kohale Henrik Hololei.
Kai Kalamees