Kõik on viimse detailini piinliku täpsusega läbi mõeldud ja iga ülekandega seotud inimene teab täpselt, mida ta saate mingil sekundil teeb. “Peeter, sinu kaamerasõit, mida sa laulu 11. sekundil alustad, kestab kuus sekundit,” loeb üks Marius Bratteni abilistest kaameramehele sõnu peale. Kogu ülekandebussi tiim lööb iga laulu ajal jalaga takti kaasa, et pilt täpselt rütmi läheks.

Kõige keerulisem töö. “Eurovisiooni lauluvõistlus on kõige suurem ja keerulisem töö, mida ühel multikaamera režissööril on Euroopas üldse võimalik teha,” ütleb Marius Bratten. Igapäevaselt töötab Bratten Rootsi Televisioonis meelelahutussaadete reĻissöörina, tema tehtud on ka 2000. aasta Stockholmi Eurovisiooni lauluvõistlus.

Küsimusele, kas tal korraga 18 kaameramehe tööd jälgides ja koordineerides vahel midagi sassi ka läheb, vastab Bratten muheledes, et loomulikult. “Aga eks multikaamerarežissööri amet on nagu iga teinegi töö, mida on võimalik ära õppida. Otseselt vastutab ülekande lõppotsuste eest peale minu veel kolm inimest, see on ikka meeskonnatöö.”

Bratteni sõnul ei ole ta muretsejatüüp ja saate õnnestumise pärast pabistades unetuid öid ei veeda. “Minu strateegia on korralikult ette valmistada ja osa minu tööst on ka kõikvõimalike ettearvamatustega toimetulek.”

“Eesti Eurovisiooni tegemine on minu elu parim aeg,” kinnitab Bratten. “Eesti inimestega on meeldiv koostööd teha, Tallinn on väga nauditav keskkond ja kogu projekt on minu jaoks lihtsalt imeline.”

Liiga palju osalisi. Kõige keerulisemaks teeb Bratteni sõnul Eurovisiooni-töö see, et sündmusel on nii palju osalejaid nii paljudest maadest, tuhat ajakirjanikku ja äärmiselt suur telesaateväline organisatsioon.

“Selge on aga see, et kuna meie show’d võib laupäeva õhtul näha enam kui 100 miljonit vaatajat, siis tahame kasutada ainult kõige uhkemat lavakujundust ja kõige uuemat tehnikat.”

Bratteni sõnul oli tema jaoks seni olulisim moment esimene kaameraproov eelmisel reedel. “Nägime, et kõik, mille olime paberil välja mõelnud, töötab,” kinnitab Bratten. “Aga vaieldamatult on kõige tähtsam laupäevane show ise.”

Tähtsad süsteemid dubleeritud

Korraldajad on kõik Eurovisiooni teleülekandega seotud süsteemid dubleerinud, et vältida võimalikke katkestusi saate näitamisel.

Punkte lugev arvuti on suurhallis dubleeritud, kolmas tagavarasüsteem on üles seatud ETV stuudiosse.

Tagavarasüsteemidega on varustatud kogu teleülekandel kasutatav tehnika. Näiteks töötab kogu aeg paralleelselt kaks heli ja pildi miksimise pulti, ka pilti maailmale edastavaid satelliidisüsteeme on mitu.

Üksikasjalikult läbi töötatud tagavaravariandid on olemas ka selleks puhuks, kui õhtujuhtide või nende riietusega midagi juhtub.

Peaprodutsent Juhan Paadami sõnul ei ole võistlusel tagavara õhtujuhte.

”Otsustasime tagavaraõhtujuhtidest loobuda, sest oleme veendunud, et Annely Peebole ega Marko Matverele ei kuku telliskivi pähe,” ütles Paadam.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena