“Eestlased panid selgelt kogu oma hinge ja südame selle ürituse korraldamisse, ehitasid selleks puhuks uue suurhalli ja tootsid igati ladusa, hästi välja tulnud ning professionaalse lauluvõistluse,” kirjutas BBC.

Tunnustatud dirigendi Eri Klasi sõnul sai Eesti korraldamisega hiilgavalt hakkama. “Ega asjata tänanud kõigi riikide punktijagajad meid suurepärase show eest,” märkis ta.

Klas vaimustuses. “Minul on hea meel, et kogu see võistlus näitas, et me ei ole Euroopa muusikaturul mitte viimaste hulgas,” ütles Klas. “Asjaolu, et Eesti esines taas kord Eurovisioonil väga hästi ja Läti lausa võitis, on minu arvates muusikalises mõttes suur tunnustus Balti riikidele.”

Klasi sõnul tahaks ta eriti tänada Eurovisiooni peaprodutsenti Juhan Paadamit. “Teda tunnen ma n-ö lapsest saadik. Mul on hea meel, et see mees täismeheks saanuna on teinud ühe elutöö,” ütles Klas.

Paadami sõnul oli kohe pärast Läti võitu juba juttu sellest, et Eesti Eurovisiooniga üliedukalt hakkama saanud korraldusmeeskond võib kogemusteta lätlasi nõu ja jõuga aidata.

“Meil on eestlastelt palju õppida,” kinnitas ka Läti delegatsiooni juht Arvids Babris.

Tänavuse Eurovisiooni produtsent ja kontserdifirma BDG üks omanikke Peeter Rebane ütles samuti, et Läti võit võib tähendada Eesti korraldusmeeskonna jaoks uut algust. “Arvestades seda, et BDG Latvia on Lätis kõige tugevam meelelahutusürituste produktsiooni meeskond, usun ma, et on kindel võimalus, et oleme sealgi lauluvõistluse korraldamisega seotud,” ütles Rebane.

Sahlene tänab eestlasi. Eestit esindanud rootslanna Sahlene saavutas kolmanda kohaga Eesti kõigi aegade paremuselt teise tulemuse eelmise aasta võidu järel.

Sahlene tänas väga Eesti publikut, kes ta omaks võttis. “Publiku toetus oli äärmiselt tugev, see oli minu jaoks suurim saavutus,” rõõmustas laulja. “Olen teinud väga kõvasti tööd ja üritanud eesti inimesi veenda, et annan teie jaoks endast parima, palun ainult toetage mind. Ja ma sain selle toetuse. Nii et olen väga õnnelik.”

Oodatud duetti asendas reklaam

ETV üllatas ebameeldivalt Eurovisiooni kodus vaadanud inimesi reklaamipausiga ürituse ühe oodatuima hetke, õhtujuhtide Marko Matvere ja Annely Peebo Valgre-dueti ajal.

Samuti jäi reklaami tõttu vaatajail nägemata Eesti tantsijate ja trummarite värvikas vaheetendus enne punktilugemist.

Eurovisiooni peaprodutsendi Juhan Paadami sõnul oli reklaam varakult välja müüdud ning ammu teada, et need kaks pausi tuleb teha. “See sõltub sellest, kas rahvustelevisioon on reklaamivaba või mitte,” ütles ta.

“Inimesed, kellele pakub võistlus tõeliselt huvi, said seda täna (eile – toim) uuesti üle vaadata,” ütles ETV finantsdirektor Jaanus Kõusaar.

“See on vaid esimene emotsioon, et oh, nüüd jäid mõned hetked nägemata,” märkis Kõusaar.

25-aastane Mare keeras nagu tuhanded teised Põhja-Eesti elanikud reklaamipausi ajal teleri ETV-lt kohe Soome YLE 2 kanalile, mis näitas Eurovisiooni reklaamipausideta. “ETV selline käitumine ajas väga närvi, sest Matvere-Peebo laul oli nii palju välja reklaamitud,” ütles Mare.

Kõusaar ei osanud täpset summat öelda, mis pauside ajal teeniti, kuid pakkus, et see jääb sadadesse tuhandetesse kroonidesse. Tuuli Koch