Paraku angiin süvenes ja tüdruk ei saanud enam rääkidagi. «Nii kinni paistetas kõik, et ta sai minuga suhelda vaid kirja teel. Palavik oli üle 39 kraadi. Kutsusin siis kiirabi, mis mul muud üle jäi. See oli laupäev ka.»

Murelik ema ootas tunni, ootas kaks, kolm... ei julgenud poodigi minna, et äkki kiirabi tuleb.

«Õhtu jõudis kätte. Tüdruk jäi juba magama. Mina mõtlesin, et on see võimalik, Tallinnas kuus ja pool tundi kiirabi oodata. Helistan kella poole üheksa ajal uuesti. Ja nemad ütlevad, et ma polegi helistanud!» rääkis Taimi. «Mina vastu, et kuidas see võimalik on. Nad ju küsisid minu kodutelefoni numbrit, aadressi, välisuksekoodi ja... Kuna tüdruk jäi rahulikult magama, siis tühistasin kiirabikutse.»

Pärast helistas dispetšer tagasi ja palus vabandust. «Et jah, helistasite küll kella kahe ajal, aga teid ei pandud kompuutrisse. Et neil pidi olema mingi uus arvutisüsteem. Veel päriti, miks ma neile tagasi ei helistanud. No mina arvasin, et nii surmatõbi ka ei ole ja ega ma mingi närvihaige ole, et muudkui helistan.

Ja siis jõudsid kuue minutiga kohale! Hea, et tulid, sest tüdrukul oli ikka õudne põletik juba – viidi kohe kiirabihaigla operatsioonilauale ja lõigati mädanik välja. Palavik saadi ka süstidega alla. Järgmisel hommikul tüdruk helistas, ütles, et nii hea on olla ja palavikku enam pole.»

«28. detsembril kell 13.46 tehti häirekeskusele kiirabi väljakutse, milles paluti abi 18aastasele tütarlapsele, kellel oli kõrge palavik ja kurk paistes,» kinnitas häirekeskuse juhataja Eva Rinne. «Kuigi helistaja sõnul oli perearst juba kohal käinud ning ravi määranud, võttis päästekorraldaja kutse vastu. Kell 20.36 helistas kutsuja uuesti ja informeeris häirekeskust sellest, et kiirabi pole ikka veel tulnud. Kontrollides, kas selline kutse on vastu võetud, selgus, et kutse sisestati küll arvutisse, ent ei salvestunud andmebaasi. Kõne lõpus teatas helistaja, et tühistab kutse ja keeldub kiirabist.»

Rinne sõnul läks Põhja-Eesti häirekeskus oktoobri keskel üle uuele arvutiprogrammile, tänu sellele saab siduda häirekeskuses kasutatavaid programme omavahel ja igapäevatööd paremini korraldada.