Aadressil www.on24.ee asuva online-sisustuspoe ärivalem on lihtne: klient valib interneti koduleheküljelt umbes 2000 sisustustoote hulgast piltide ja mõõtude järgi endale sobiva, tasub kauba eest ja Eesti Posti abiga toimetatakse tellitud kaup talle kätte.

14 päeva jooksul on ostjal õigus kaup tagastada. “Seega tekib tal võimalus toodet katsuda ja vaadata,” selgitas ON24 netipoodi haldava OÜ Onshop juhatuse liige Peep Kuld. Nii kaob ON24 peamine puudus võrreldes tavapoega, kus saab kaubaga kohapeal tutvuda.

Konkurents puudub

Hinnatasemelt on ON24 tooted suurte mööblipoodidega lähedases klassis – seega ei võideta kliente odavama hinnaga. Kulla sõnul rõhutakse hoopis mugavusele, kiirusele, laiale valikule ja sõbralikule nõustamisele kas telefoni või elektronposti teel.

Kuld peab äri edenemise põhjuseks teenuse suurenevat omaksvõtmist tarbijate poolt.

“Meie iga-aastane juurdekasv ületab 100 protsenti ning hetkel pole aeglustumist näha,” märkis Kuld 2001 asutatud äri kohta.

Eestlastest eraisikutele kuuluva ON24 sisustuspoe kuukäive ületas aasta tagasi esmakordselt ühe miljoni piiri ning kõigub praegu iga kuu 2,5–3,5 miljoni krooni vahel.

Kasvuteguriks nimetab Kulla seda, et interneti müügimaastikul pole neil Eestis ühtegi tõsiseltvõetavat konkurenti. Konkureeritakse vaid suuremate mööblipoodidega.

Positiivselt on ettevõtte arengule mõjunud ka tänavu mais pärast euroliiduga ühinemist toimunud laienemine Soome turule, kus kasutatakse Eestiga sarnast tegutsemistaktikat. Järgmisel aastal kavatsetakse jõuda ka Saksamaa turule.

“Meie eeliseks on see, et asume tootjatele lähedal. Soomes ja Saksamaal toodetakse suhteliselt vähe odavama klassi mööblit ning suur osa imporditakse. Sellest tulenevalt on seal ka mööbli hinnatase kõrgem kui Eestis,” rääkis Kuld. Kui lisada siia ka Eesti väiksem tööjõukulu, võimaldab see ON24-l pakkuda välisturgudel konkurentsivõimelist hinda.

Netipoe ostumahud suurenevad aasta-aastalt

•• Osa mööblivalmistajate ja -tarnijate sõnul on ON24 kasvanud üheks nende suuremaks mööbliostjaks Eestis.

•• “ON24 tõusis käesoleval aastal meie esimeseks kliendiks, edestades näiteks Mööblimaja ja Anttilat,” rääkis mööbli maaletooja AS Common hulgimüügijuht Aivo Agu. Tema hinnangul võib kasvu taga olla tarbijate suurenenud julgus tellida mööblit vaid piltide järgi, oma käega katsumata.

•• “Kui tendentsi vaatan, siis võrreldes eelmise aastaga on nad teinud viiekümneprotsendise kasvuhüppe,” iseloomustas ON24 tellimuste suurenemist ka täispuidust mööbli tootja Dirolex müügijuht Argo Undla. Üht tellimuste kasvu põhjust näeb ta ON24 laienemises Soome turule. “Ülejäänud Eesti mööblipoodide osa on väga väike,” lisas Undla.

•• Tema sõnul ei müü nad ühtegi tooteartiklit alla 50 ühiku, sellist kogust aga ükski Eesti mööblipood korraga osta ei soovi.

•• Oma toodangust üle poole eksportiva Dirolexi tooteid võib Eestis veel leida ka Sotka ja Asko kaubamajadest, kuid sinna jõuavad nad poekettide omaniku Soomes asuvate jaotuskeskuste kaudu.