Loeb ja Duval said kaksikvõidu kolmel kiiruskatsel neljast. Vaid kolmanda katse võitis Grönholm Duvali ja Loebi ees. Märtini kohad katsete järjekorras olid kolmas, viies, üheksas ja viies. Kahe viimase katsega kogunes kaotust Loebile ligi üks minut ja 20 sekundit.

”Esimene katse oli päris keeruline: tee oli jäine ja väga kitsas,” kommenteeris Märtin. “Sõita oli päris raske, sest ma pole veel harjunud 307WRC laiusega! Teise katse lõpul kadus stabiilsus, võib-olla seepärast, et hommikul sai rehve liiga palju lõigatud.”

Kolmanda kiiruskatse 38,5-sekundilist kaotust Loebile põhjendas Märtin uue autoga kohanemise raskustega.

“Need olid autoga harjumise valud,” ütles Märtin. “Võtsin üht nõelasilmakurvi selle auto jaoks liiga teravalt. Pidin tagurdama ja mootor suri ka välja.”

Autoga kohanemise probleeme aga pole Märtini meeskonnakaaslasel Grönholmil.

”Võtsin esimest katset lõdvalt, sest see oli ohtlik, ühe kilomeetri ulatuses väga jäine,” rääkis Grönholm. “Teine katse oli peaaegu kuiv ja võis rohkem gaasi anda. Olen rahul nii auto kui ka rehvidega.”

Kolmanda ja neljanda katse kohta ütles soomlane, et võttis neid rahulikult. “Pole mõtet nii vara riskides üle pingutada,” märkis Grönholm.

Peugeot boss Corrado Provera jäi avapäevaga rahule. “Autod on olnud töökindlad. Marcus on sõitnud väga kiirelt ja kindlalt, teadmisega, et ta võib oma Peugeot’ peale kindel olla. Markko tegi väikese vea kolmandal katsel, muidu võinuks ta võidelda neljanda koha eest,” rääkis Provera. “Vajame veel aega Pirelli rehvidega kohanemiseks ja oma Itaalia kolleegidega täieliku harmoonia saavutamiseks. Eriti kuiva asfaldi jaoks mõeldud rehvide osas.”

Solberg parandas kohta

Päeva kahvatult alustanud eksmaailmameister Solberg aga sõitis end päeva lõpuks neljandaks. ”Algus oli hea, aga 1,5 km enne katse lõppu kadus piduritest jõud,” selgitas avakatse viienda ajaga alustanud Petter Solberg. “Vajutasin pedaali nagu suutsin, kui sõitsin ikka teelt välja. Õnneks saime rajale tagasi ja jõudsime katse finišisse.”

Ka kolmandal katsel oli Solberg hädas piduritega: “Hoolduses tehtud muudatused ei andnud loodetud abi. Peame leidma parema lahenduse.”

Urmo Aava Monacos ei startinud

•• Mullu Monte Carlos teise koha saanud ja tänavu juunioride MM-i arvestuses võidumõtetega rallile vastu läinud Urmo Aava eile ei startinud.

•• Ametlikuks vabanduseks teatati tervislikud põhjused.

•• Rallifoorum.ee mõnede kommentaatorite arvates aga olid loobumise põhjuseks rahamured.

•• Ungaris baseeruv Suzuki Sport Europe polevat eestlastelt lubatud rahasummat kätte saanud. Tiimi teine sõitja, soomlane Kosti Katajamäki on avapäeva järel üldarvestuses 19. kohal.