Tallinna eelarves on avalike suhete rahastamiseks eraldatud 26,8 miljonit krooni, kuid sellele lisanduvad veel linnaosade kulud ja meediatöötajate palgad.

“Olulisimaks muudatuseks on ajalehe Pealinn muutumine märtsist alates nädalaleheks. Rohkem vahendeid läheb ka telesaadetele,” teatas Tallinna avalike suhete direktor Ain Saarna, kelle sõnul tehakse ka tänavu koostööd Kuku raadio, Pervõi Baltiiski Kanali, Kanal 2, TV3-ga. Lisaks istutakse läbirääkimistelaua taha Keskerakonna suurrahastajale Oliver Kruudale kuuluva telekanaliga Kalev Sport.

Saarna väitel soovib linnavalitsus alustada Kalev Spordis “hõredama sarja mõõtkavas” olevat saatesarja, kuid täpsemaid detaile ei soovinud ta valgustada. Kalev Spordi peaprodutsent Toomas Lepp keeldus kommentaa-ridest, kuid telekanali töötajad väidavad, et juba veebruaris jõuab eetrisse Tallinna tellitud saatesari.

Tallinna linnavolikogus opositsiooni kuuluv sotsiaaldemokraat Jaak Juske kardab, et linnavalitsus hakkab tegema volikogu istungitest Kalev Sporti otseülekandeid. “Detsembris kulus ühe istungi ülekandeks 200 000 krooni, kuid tegu oli üsna lühikese istungiga,” selgitas Juske. “Aastas on kokku 25 istungit ja kõigiks ülekanneteks kuluks vähemalt viis miljonit krooni.”

Meediakulud 43 miljonit

Suurenevast meediamahust annab tunnistust ka Tallinna avalike suhete osakonda töökohtade lisandumine. Eelmise aasta alguses oli selleks eraldatud 24,5 kohta, kuid tänavu töötab linna meediaaparaadis juba 33 inimest.

Eelmisel nädalal vastas linnapea Edgar Savisaar sotsiaaldemokraatide arupärimisele tänavuste meediakulude kohta ning praegu plaanitud kulu jääb napilt alla 43 miljoni krooni. “Linn kulutab 32,1 miljonit eri projektide ja kaheksa linnalehe edastamiseks, 8,8 miljonit kulub linnakantselei avalike suhete töötajate palkadeks ning linnaosades makstakse PR-töötajatele 1,86 miljonit krooni,” väitis Juske. “Samas pole selle summa sees veel võimalikke saateid Kalev Spordis, linnavolikogu kantselei ning ametite avalike suhete eelarveid.”

Võrreldes mullu kulutatud 22,4 miljoni krooniga on tänavused meediakulutused kasvanud ligi kahekordseks.

“43 miljonit krooni võib tunduda üksikult vaadates suur summa, kuid üldisest linnaeelarvest (7,7 miljardit krooni – toim) moodustab see alla ühe protsendi,” selgitas politoloog Toomla.

“Muidugi hakkavad nad end seal kiitma, sest keegi ju ei ütle meedias: tegime käki.”

Tallinna meediaprojektid

•• Tallinna avalike suhete direktori Ain Saarna sõnul jätkuvad sel aastal kindlasti linnauudised raadiojaamas Kuku, telekanalis PBK sari “Meie pealinn”, lõike tellitakse ka TV3 liiklussaatesse “Stop”.

•• Tallinn toodab tänavu traditsioonilise dokfilmi “Tallinna päev”, mis annab ühe päeva dokumentaalse ülevaate 15. mai linnapildist ja Tallinna päeval toimuvast.

Kampaania korras teavitatakse linlasi heakorrakuust, autovabast päevast ja Tallinna päevast. Jätkub ka kampaania “Registreeru tallinlaseks”.

•• Ajaleht Pealinn/Stolitsa, mis ilmub korra või kaks kuus, hakkab märtsist ilmuma igal nädalal. Väljaandmisega seotud üksikasjad selguvad peatselt väljakuulutatava riigihanke tulemusena.