05.05.2012, 00:30
Infoliinid muutsid avaliku numbripäringu tasuliseks
Infosulg
Nii andmekaitse inspektsioon kui ka tarbijakaitse mõistavad avalike andmete peitmise hukka.
Läinud nädalal tabas mitmeid inimesi üllatus, kui lühinumbrite 1188, 1182, 1184 ja 1181 veebilehtedelt kadus ligipääs eraisikute telefoninumbritele, ehkki inimesed olid nende avalikustamiseks loa andnud. Nähtavasti on see aga AS-i Telemedia ja Ekspress Hotline’i kaval müüginipp, kuidas infootsijalt varasema tasuta teenuse eest nüüd raha kasseerida. Näiteks võib 1188 veebilehel eraisikute numbriotsingusse nime sisestades lugeda punase hüüumärgiga tähistatud teadet: „Lähtuvalt Eesti Vabariigi isikuandmete kaitse seadusest väljastame eraisikute kontaktnumbreid vaid infoliini vahendusel.” Seega – firmad viitavad isikuandmete kaitse seadusele, ent helistades tasulisele infoliinile, on otsitav number korraga kättesaadav ja telefoni teel info jagamisele justkui andmekaitse seadus ei laiene.