„Nad võtavad eeskujuks naabermaade statistika ja siis kahtlustavad, justkui lasevad väiksema protsendiga kohad läbi ka selliseid autosid, mis ei tohiks läbi minna,” rääkis tehnoülevaatusega tegeleva Targa AS-i omanik Raivo Talviste.

Kahtlaseks peetavaid kohtasid võib seejärel ees oodata maanteeameti kontrollkäik, mis ei ole meeltmööda tõenäoliselt kellelegi. Sellega läheb olukord omakorda huvitavaks, sest Eesti Päevalehele tunnistas mitu tehnoülevaatajat, et statistikat on võimalik ka meelepäraseks sättida.

Kaks stsenaariumi

Paljud autojuhid on sellised, kes kapoti alla eriti tihti ei vaata ja kelle ettekujutus ka tehnoülevaatusel toimuvast pole kõige tugevam. See võimaldab tehnoülevaatajatel „korrastada” oma statistikat niimoodi, et autojuht ei märkagi.

Tehnoülevaatajate liidu juhatuse liikme Aivo Männingu sõnul on näiteks võimalik kirja panna väike rikkumine ja teha seejärel autole kohe uus ülevaatus. Statistikasse läheb see kordusülevaatusena. „Autojuhi ees vabandatakse näiteks, et arvutirike ja teeme uuesti,” tõi Männingu näite andmebaaside võimalustest.